tiistai 9. syyskuuta 2014

S VS. S

Testasin puhelimeni kestävyyttä kivilattiaan ja kumma homma mutta lattia voitti sen skapan. Puhelimessa ei ole näkyvää vikaa ja hetken näytti, että selvisin säikähdyksellä kunnes aamulla se näytti pelottavan siniseltä eikä mitään enää tapahtunut. Puhelimeni on takkuillut jo vuoden verran ja huollossakin sitä juoksutin (mies juoksutti) kolme kertaa kunnes sain täysin uuden pelin keväällä. Samat viat ja vaivat jatkuivat uunituoreellakin Samsungillani. Alkuun olin puhelimeeni oikein tyytyväinen, se oli todella helppokäyttöinen ja siinä oli kaikki tarvitsemani ja paljon paljon muutakin. Uuden ostaminen on ollut puheenaiheena parisen viikkoa ja ilmoitin miehelleni, että elelen tuolla niin pitkään kuin siitä vähänkin henki pihisee. No nyt ei pihise enää mikään muu kuin omistaja. Olipas orpo olo töissä ilman puhelinta mutta toisaalta ihana kevyt olo, ei siis sillä, että puhelimeni olisi ollut mitenkään raskas mutta eipä tarvinnut jatkuvasti kyttäillä onko tullut viestejä tai puheluita. 
Tänään piipahdimme katselemaan uusia luureja ja ajatuksena onkin ollut vaihtaa kokonaan merkkiä. IPhone on ollut mielessä ja sen käyttökokemuksia olenkin kysellyt kaikilta ompun omistajilta. 
Ilmoitin liikkeessä kriteerinä helppokäyttöisyys ja ehdottomasti hyvä kamera. Näillä kriteereillä myyjä sanoi, että unohda iPhone samantien jos kunnon kameraa puhelimellesi kaipaat. Hän suositteli uudempaa Samsungia reilusti paremmalla kameralla kuin entisessäni oli sekä muistia tuossa Samsung galaxy S5 olisi huikean iso määrä. Toinen hyvä vaihtoehto olisi Sony Xperia Z2, tässä on kuulemma huikean hyvä kamera, jotain 20 ja ylikin megapixeliä. 


Olisiko se siis tuttu ja turvallinen Samsung?? Huomattavasti parannettu vaihtoehto vain vaiko… 

Kuvat: www.vertaa.fi

… täysin uusi tuttavuus Sony? En edes tiennyt, että markkinoilla on tuonkin nimisiä puhelimia. Käyttöjärjestelmä on sama kuin Samsungissa eli käyttöön otto olisi suht iisi mutta nössönä mietin taas, että "uskallanko" heittäytyä tuntemattomaan.
Tietenkin se megamahtava kamera houkuttelee todella paljon, sillä aina ei järkkäri mahdu käsilaukkuun ja tuolloin kuvia pitää räpsiä kännykällä. 

Olisi kiva kuulla mielipiteitä asiaan. Mitä puhelimia teillä lukijoilla on, mikä kannattisi ostaa ja mitä ehdottomasti EI?

Puhelinlangat laulaa ja taitaalla loistaa kuu…
Kenellä laulaa ja kenellä ei… plaah. Ihanaa viikonjatkoa.
-Nanni-

21 kommenttia:

  1. Meidän taloudessa on ollut viimeiset kuusi vuotta vain Samsungin luurit käytössä. Miehelläni on xcover, eikä ole kovin tyytyväinen, pikkutemppuiluja jatkuvasti. Mun Samsung on ihan hirveen vanha malli, varmaan ekoja kosketusnäyttöpuhelimia mutta on luotettava kuin mikä. Vuoden ajan oon minäkin haaveillut uudesta kännykästä, Samsungin eri malleja oon harkinnut. Tosin en oo kuulllut kenenkään Sonya haukkuvan, niitäkin on näkynyt nyt ihmisillä enenevässä määrin. Pahan kysymyksen laittoit.... Oisko Sony kuitenkin kokeilun arvoinen...
    Tsemppiä pohdiskeluun :)
    -Päivänsäde-

    VastaaPoista
  2. Alkuun oma samsung oli verraton mut sit kun oikkuilut alkoivat niin niille ei tullut loppua ja se jos mikä ärsyttää kuitenkin blogiakin pöyritän puhelimella. Mut tokihan tuo S5 olisi niin paljon uudempi mut onhan nuo törkyhintaisia että hoh hoijaa. Uuden kameran voisin mielummin ostaa kuin sikakalliin puhelimen. Kiitos vinkeistä, jään pohtimaan asiaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joko oot tehnyt päätöksen? Tämän postauksen ansiosta mun kännykuume taas aktivoitu :D Nyt on uusi luuri tilattu, saapa nähä mimmonen tulee...
      -Päivänsäde-

      Poista
    2. Ehei, en ole päättänyt ja ainakun luulen päätöksen tapahtuneen niin heti iskee ahdistus enkä osaakaan tilata kumpaakaan. Sony oli jo eilen ostoskorissa kunnes perun koko homman. Ihme on että olen koskaan saanut ostettua omaa kotia mutta vaikeaa se olikin.

      Poista
    3. Minä taasen oon tempperamentiltani kuin tuli ja leimaus, heti mulle kaikki nyt :D Minulla oli useampi vaihtoehto mistä valita, lopulta yllätin itseni valitsemalla merkin ZTE. Minulle riittää ihan peruskännykkä, en oo ikinä ollut netissä kännykällä vaan jos uusi luuri innostais nyt siihenkin, kun on hieman uudempi kuin tuo 4 vuotta vanha kapula :D Löysin hyvän tarjouksen, ja kännykkä maksoi vain 100 e (mun kipuraja puhelimen kohdalla on 150 e), joten ymmärrän kyllä että sun valinta ei ole niin helppo kun on paljon isommista summista kysymys. Kumpikin luuri on varmasti hyvä, makukysymys kumman valitsee :)
      -Päivänsäde-

      Poista
  3. Itselläni on Samsung Galaxy S2 ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen - tabletti on Samsung ja ne pelaavat hienosti yhteen. Nyt on alkanut tehdä mieli uudempaa S5, mutta kun vanha toimii vielä hyvin, niin ei oikein raski sitä aika mojovaa hintaa pulittaa. Meidän nuorilla on iPhonet ja he eivät vaihtaisi niitä mihinkään muihin, miehellä Lumia ja kuulemma hyvä. Kai se on vaan tottumuskysymys;) Hyvällä kameralla varustettu on myös LG3, jota olen kuullut kehuttavan.

    VastaaPoista
  4. Mulla on Samsung galaxy core plus ollu noin vuoden päivät ja olen kyllä tykäny!
    Kyllä sitä vain onkin orpo olo, jos ei känny ole lähellä:)

    VastaaPoista
  5. Mulla on samsung galaxy s3. Vuosi sitten ostettu ja on ollut todella hyvä puhelin. Olen vielä harkinnut tätä uudempaa s5 jossa on vielä parempi kamera kuin tässä nykyisessä. Tykkään samsungeista kovasti koska ovat helppokäyttöisiä :) kivaa keskiviikkoa sulle!

    VastaaPoista
  6. Huoh kun päätös on vaikea. Kiitos kaikille vinkeistä ja kommenteista. Mies teki illalla vertailua netissä ja näyttäis tuo Sonyn kamera olevan aivan omaa luokkaansa, netistä löytyi vertailukuvia otettuna samasta kohteesta eri puhelimilla, sony voitti mennen tulleen. Nyt vaan pitäs päättää.

    VastaaPoista
  7. Itselläni on uusin iPhone ja olen kyllä ollut tyytyväinen sen kameraankin, tosin muista ei ole kokemustakaan, jotan vaikea vastata olisiko muissa vielä parempi. Itse kuvaan esim Instagramiin aina puhelimella kuvat. IPhoneen olen ollut muuten tyytyväinen, mutta välillä tuntuu että se saisi olla jopa hieman isompi jos sieltä katselee muiden blogeja tms. Toisaalta, pieni koko on plussaa taskussa ja lenkeillä käsivarsikotelossa.

    VastaaPoista
  8. Mulla on ollut vuorotellen nokia ja samsung, nyt viimeiset vuodet vain jälkimmäinen enkä kyllä hevin vaihda.

    VastaaPoista
  9. Minulla on ollut käytössä Samsung kohta kolme vuotta. Tosin keväällä sain uuden luurin, mutta merkkiä en vaihtanut. Todella tyytyväinen olen ollut, mutta välillä tuntuu että kamera saisi olla parempi. Tai sitten olen vain liian vaativa kuvien suhteen ;)

    VastaaPoista
  10. Täällä myös yksi tyytyväinen Samsungin käyttäjä :)

    VastaaPoista
  11. Nanni, helpoin sun olisi ostaa Samsung kun toiminnot ovat jo tutut. Mulla on Samsung Note 3, jossa on tosi hyvä kamera ja iso ruutukin. Kurkkaapa, tämän postauksen kuvat olen ottanut tuolla kännykkäkameralla http://kaikkimitahalusin.indiedays.com/2014/03/14/trooppista-ja-maisemia/ Laatu mielestäni varsin kelvollista. Myös videoiden laatu on hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän tuntuukin jo siltä, että tuohon kallistuisin, siis Samsungiin, sitä kuitenkin on kehuttu niin paljon. Myyjän hehkuttama hyvä kamera Sonyssa kuitenkin vielä kaikuu korvissa. Tosi hyvät kuvat kyllä sulla noissa Ainolanpuistokuvissa.

      Poista
  12. Täällä liputetaan samsungille! Paras♡
    En ostaisi i phonea..
    Mulla on itsellä s5 mini..
    Oon ollu tähän super tyytyväinen. Tietenkin se kunnon s5 olis parempi. Mutta ite kun en tarvitse niin täydellistä x)

    VastaaPoista
  13. Samsung, HTC, tai sony ;)

    VastaaPoista
  14. Sonyissä ei ole mitään vikaa. Itellä on ollu sony. Se oli kyllä sieltä halvimmasta päästä ni ei ny mikää hyvä toiminnoiltaan ollu mut ne uudet on kyl varmaa hyviä..

    VastaaPoista
  15. Lumia 1020 aivan ehdottomasti, jos haluat hyvän kameran. Tässä puhelimessa kamera on ihan super!!!! Kokeile ehdottomasti liikkeessä, vaikka verkkokaupassa.

    VastaaPoista
  16. Jaahas, enpäs sit ymmärrä tätä bloggeria ollenkaan mutta johonkin se hukkasi noin 10 kommenttia. No yhteenvetona Samsung tuntuu olevan ylivoimaisesti suositun ja lähes jokainen suosittelee Samsungia. En ole vielä päättänyt kännyni kohtaloa ja olen edelleenkin ilman puhelinta. Tai no siis Pipunan puhelinta olen lainaillut tarpeen tullen. Jaahkaaja siis pääsi valloilleen eikä osaa päättää, no puolustuksekseni sanottakoon että aika törky kallis päätöshän tuo olisikin tehdä tuosta noin vain.

    VastaaPoista
  17. Vaihahan sinäkin kunnon luuriin, eli iLuuriin. =)
    No ei, makuasioita ja tottumuskysymyksiä nämä, itse en tykkään Samsungista en sitten yhtään. Meillä on padi, joka on meinannut lentää seinään jo niin monta kertaa, etten ole laskenut. Kadun koko ajan sitä, etten ostanut jostain ihmeen mielenhäiriöstä johtuen iPadia. No, se annettiin muihin tarkoituksiin. Äitillä on Samsungin luuri ja koko ajan jotain ongelmaa. Ja mikä minua siinä ärsyttää (ja siinä tabletissa kans) eniten, on kosketusnäytön huonous verrattuna iVastaaviin... Mutta kuten sanottu... se on makuasia, sano koira kun... :)

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-