lauantai 18. lokakuuta 2014

MATKAPAHOINVOINTIAKO?


Sain valtavan paljon teiltä kommentteja/mielipiteitä silmälasi kyselyyni, kiitos. Oranssi taustalla ollut kehys eli numero kaksi voitti teidän mielestänne kevyestikin mustan kehyksen. Miten voikin olla vaikeaa valita kahdesta mieluisasta se toinen? Sovittelin kehyksiä neljä päivää, olin peilin edessä nonstoppina. Kokeilin kehyksiä eri vaatteiden kanssa, erilaisella kampauksella jne... Jossain vaiheessa fiilis oli jo aika tuskainen eikä valinnan teko ollut enää mukavaa. Maanantaina marssin optikolle ja vastassani ei ollut Riku, joka siis teki minulle näöntarkastuksen vaan naispuolinen optikko. Kysyin häneltä apua vaikeaan valintaan. Sanoin, että haluaisin tykätä siitä oranssista kehyksestä, mutta siinä on se joku "mutta". Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että se ei sovi minulle lainkaan. Kehyksen yläreuna jäi liian matalalle ja oli silmilläni, siinä olin hänen kanssaan samaa mieltä. Näin niillä kehyksillä koko ajan oranssia. Sain siis hyvän syyn siirtää sen mallin pois mielestäni. Kokeilin vielä sen mustan lisäksi toisia lähes samanlaisia kehyksiä joista myös tykkäsin paljon, mutta vaikean ja pitkän jaahkaamisen jälkeen tein päätöksen. Valitsin sen kehyksen johon tykästyin aivan ensimmäisenä eli sen mustan. Optikko oliki tilannut minulle niihin linssit jo edellis viikolla, joten sain lasit mukaani vartissa. Wau mitä palvelua. Kun lasit olivat valmiina, sain ne sovitettavaksi, wow mullahan pyörryttää, miksi? "Hyi kun meinaa tulla oksennus" oli ensimmäinen kommenttini. Se kuulemma kuuluu asiaan ja laseihin pitääkin tutustua pikku hiljaa. Nyt olen käyttänyt näitä vajaan viikon ja olen ollut tosi yllättynyt tästä olosta mikä näillä tulee ihan muutamassa minuutissa, päätä särkee, voin pahoin niinkuin autossa lukiessani eli olo muistuttaa matkapahoinvointia tai alkuraskautta. Plaaah totunko näihin ikinä? Näköjään pikkuhiljaa totun, sillä nyt voin pitää lasejani jo pidempään kuin muutaman minuutin. Olenko pokiin tyytyväinen? En ole kertaakaan katunut päätöstäni, eli taidan siis olla. 
Kuten jo aikaisemmassa postauksessa mainitsin tyytyväisyydestä olen edelleen samalla kannalla, eli sain todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua Haukiputaan Optiikka ja silmälääkärikeskuksessa, jatkossakin aion asioida kyseisessä liikkeessä jos siihen on tarvetta. 


Täällä alkoi loma. Lomaviikolla kylästellään, urheillaan paljon ja vietetään mukavaa rentoa aikaa. Mies on koko viikon töissä mutta mehän keksitään lasten kanssa kaikkea mukavaa. 

Aiotaanko siellä nauttia lomasta vai olla työn ääressä ensi viikolla?-Nanni-

7 kommenttia:

  1. Itse silmälaseja käyttävänä tiedän kuinka vaikeaa pokien valinta on. Ja siinä vaiheessa kun vaihtaa uudet niin vanha tuntuu aina paremmalle. Ja kun on käyttänyt uusia laseja jonkin aikaa tuntuu, että miten olen voinut käyttää niitä vanhoja, niin oudolta ne aina näyttää.

    Mutta siis valintakysymykseen, itse olin niiden toisien kannalla vaikka nämäkin olivat tosi kauniit. Tärkeintä kuitenkin on, että lasit tuntuu omaan päähän hyvälle ja ovat itselle mieleuisat. Itsehän niitä joutuu myös käyttämäänkin. Lasien istuvuudessa on tosi suuria eroja.Ei kannata valita laseja, jotka ei istu hyvin, sitten ne vasta häiritsevätkin. Varmasti pian totut uusiin laseihin ja kohta voikin vaikea olla ilman. Itsellä on kahdet lasit (siis voimakkuudet yms samat vain eri pokat) ja vaikka molemmat sopivat hyvin, toiset tuntuvat ovat enemmän minua.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä pokat ovat kyllä tuntuneet tosi mieluisilta enkä ole kertaakaan harmitellut että miksi en valinnutkaan niitä toisia. Pikku hiljaa näihin on alkanut tottumaan ja kun lukee niin kaipaakin jo silmille jotain. Sain ehdotuksen ostaa molemmat, no en kokenut sitä tarpeelliseksi vaan uskon, että yhdet riittää minulle. No näillä olen pärjännyt. Mutta valinta oli oikeasti tosi haastavaa.

      Poista
  2. Hyvän valinnan teit, minusta mustat kehykset oli kauniit sinulla. Minullakin on kahdet erit lasit samoilla vahvuuksilla mutta vain toiset niistä on mun suosikit vaikka on kyllä kiva vaihtaa välillä tyyliä. Itsellä on huono kaukonäkö, uusien lasien myötä avautuu aina uusi maailma, "ai tämmöstäkö täällä onkin, onpas kaunista ja kirkasta" :D Meillä ei ole lomaa mutta päästään alkuviikosta mökkeilemään vapaa päivillä :)
    Ihanaa ja rentouttavaa lomaa Nanni <3
    -Päivänsäde-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä valintaani tyytyväinen ja periaatteessahan se on sama miltä nämä näyttää kun ne ovat lukulasit enkä siis käytä niitä koko aikaa, mutta ihanaa kun ne ovat mieluisat.
      Lomalla kyllä nautitaan olosta sekä kylästellään kun tuntuu ettei nykyään ehdi eikä jaksa missään käydä.

      Poista
  3. Ihanat lasit! Toivottavasti totut niihin pian. Mulla kans lasin osto edessä ja mustat lasit ostan, koska ne sopii kaikkien vaatteiden kanssa. Kivaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikalailla näihin olen jo tottunut, hyvin ne tuohon silmille asettuu. Mustat oli itsellekin aika selvä valinta.

      Poista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-