VÄHÄUSKOINEN HÖLMÖKÖ VAI SILKKAA...

keskiviikko 8. lokakuuta 2014



... kusetusta?
Moni ihminen vihaa kauppojen "ostakaa muka halpaa, todellisuudessa me viedään hyväuskoisten rahat"-päiviä. Toisille Stokkan Hullut Päivät on suoranainen punainen vaate, "tuonne en mene vaikka maksettais". Äitiäni en voisi kuvitellakaan näkeväni kyseisillä päivillä taistelemassa muutamasta halvasta tuotteesta. Kaikki kunnia tuollaiselle selkärankaisuudelle. Itse olen juuri sellainen vähäuskoinen hölmö, joka selaa innoissaan mainoslehtistä ja kuvittelee todellakin saavansa kalliita juttuja halvalla. Ja pyh sanon minä tämän kokemuksen jälkeen. 
Jälleen olin kuvastoa selaillut ja löytänyt kaksi todellista aarretta, kaksi täysin erilaista merkkitakkia, todella "halvalla". Tällä kertaa en kysynyt pomolta lupaa myöhästyä töistä niinkuin tein keväällä (mikä virhe) vaan päätin olla nopea ja tilata takit netistä heti klo. 7.00. Näin myös tein. Ennen seiskaa olin kaivellut puhelimesta hullujen sivut esille ja kun kello oli 7.00 klikkasin takin ostoskoriin, selasin nettikuvastoa ja klikkasin toisenkin takin ostoskoriin, tai siis yritin klikata, takin kohdalla luki tuote loppunut verkkokaupasta. Mitä ihmettä, kello on tasan seitsemän. Menin kiireellä ostoskoriini ja päätin, että yksikin takki riittää. Miksi ihmeessä tämä ei anna minun mennä kassalle? Mikä tässä mättää? Ei voi olla totta. Menin takaisin nettikuvastoon ja myös toisen takin kohdalla luki tuote loppunut verkkokaupasta. MITÄ?????? Selasin kokovalikkoa ja asian todellinen laita selvisi minulle aika pian. Villakangastakkia oli myynnissä näin: XS 1, S 2, M 3, L4, XL 5 eli numero vastasi kappalemäärää, eli minun kokoani xs.ssää oli tasan yksi myynnnissä koko hiton verkkokaupassa. 


Kiireellä viesti ystävälle joka meni kyseisille päiville, katso pliis mulle niitä takkeja. Hetken päästä sain viestin, molemmat takit loppuivat heti seitsemältä. Eli ko. takkeja ei ollut liikkeessäkään kovin montaa kappaletta. Sanokoot kuka nyt mitä tahansa, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että tällainen on totaalista ihmisten huijaamista. Miksi mainostaa hurjilla mainoksilla tuotteita joita ei ole myytävänä koko Suomessa kuin yksi tai kaksi kappaletta? Joku toinen saattaisi tilanteessani ostaa jotain muuta mutta minä en tuohon halpaan mene. Olenko raivoissani siitä, etten saanut takkia/takkeja vai siitä, että mielestäni tällainen ei ole oikein? Ehdottomasti kumpaakin mutta enemmän siitä, että olen sitä mieltä kauppojen huijaavan asiakkaitaan ihan kuus/nolla. 
Kevään hulluilla roikuin Stokkan ovessa jo hyvissä ajoin ja sain haluamani, olisiko ollut viisasta nytkin toimia näin? 
Joku varmastikin ajattelee tällä hetkellä, että eihän tuo voi olla tosissaan, onko toi nyt ihan terve? No terve tai en niin ärsyttääpä silti ihan suunnattomasti. 


Millä tavalla kuvat liittyvät kiihtyneeseen aiheeseeni? Ei siis millään tavalla vaan ostin ihastuttavia servettejä pari viikkoa sitten Prismasta kutsuilleni. Veikkaan näiden olevan jouluservettejä mutta  hyvin niillä yhdet kustut vedettiin. Prismaan oli tullut useamman laisia tyylikkäitä servettejä jouluun. Olen servettien himohamstraaja enkä todellakaan voinut jättää näitä ostamatta. Onpahan nyt jouluksi servetit valmiina. 

Mitä sinä olet mieltä kauppojen alennuspäivistä?
-Nanni-

23 kommenttia:

  1. Alennuspäivät ovat hyvä tapa tehdä täsmäostoksia. Tykkään selata katalogista etukäteen ja hakea sitten juuri se tietty vaate, kengät, sisustustuote jne. Alepäivät ovat siis jees....jos saan tehtyä sen ostoksen. Mutta annapas olla jos "jää pää vetävän käteen". Sitten tulee vain paha mieli. Eli ymmärrän sua täysin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. Itsekin katson tarkkaan mitä ostaisin ja mitä se todella maksaa normaalisti. Sit haen vain sen mitä olen aikonutkin enkä ole lähtenyt ostelemaan muuta kylkiäiskrääsää. Nyt kyllä ottaa aivoon ku jäin ilman takkeja, tai siis toisen olisin palauttanut mutta olisin niitä halunnut sovitella.

      Poista
  2. Mä ymmärrän tuskasi. Joku vuosi yritin epätoivoisesti netistä jotain tilata. Ja luovutin. Tänä vuonna kuvasto meni roskiin haaveilun jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie taidan tehdä jatkossa samalla tavalla. Ärsyttää niin että savu nousee.

      Poista
  3. Minä oon aina sanonu, että ne on huijausta koko päivät! Kyllä saa tarkkaan tsekata hinnat jokaisesta tuotteesta, mitä siellä myydään, että onko se oikeasti halvempaa kuin muualla. Melkein aina olen löytänyt tuotteen halvemmalla muualta. Piste.

    VastaaPoista
  4. Toi on niin totta. Siellä on tuotteita myös kalliimmalla esim tänään se Canon 7D oli pari euroa kalliimmalla mitä olen itse sen netistä löytänyt. Plaah että voi ottaa aivoon ku niin ihastuin noihin takkeihin ja talveksi kaipaisin joko uutta talvitakkia tai villakangastakkia. Pitää etsiä muualta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todennäköisesti halvempaa muualla, hyvä kun jäit ilman. Uskotaan näin! ;)

      Poista
    2. Uskotaan vaan. Ei auta kuin etsiä muualta.

      Poista
  5. No kyllä ne minustakin huijausta ovat. Ja aika usein olen huomannut, että esim. isot lyhdyt ovat olleet ihan silkkaa pilipalia, kun on tarkemmin tarkastellut. Kerran jo nostin sellaisen himoitsemani ison lyhdyn kärryyni, kun huomasin että laseissa oli halkeamia, puuosat oli aivan irti ja silti niitä vaan myytiin...
    Itse harrastan näitä myyntejä tosi harvoin, eikä täällä kyllä sellaisia olekaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen monesti kuullut monen pohtivan että siellä myyt tuotteet ei ole samaa laatua kuin sama tuote muualla. Voi kyllä pitää paikkaansa.

      Poista
  6. Itsekin olen samanlainen hyvien tarjousten perässä juoksija. Hulluista päivistä en ole silti innostunut oikein koskaan ja kirjoittamasi juttu vahvisti tätä epäinnostustani entisestään. Olen huomannut nimittäin saman, että monesti sama tuote on ihan yhtä halvalla ellei halvemmallakin myynnissä jossain muualla. Harmi ettet saanut takkia :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on todellakin totta. Jos et tiedä paljonko tuote oikeasti maksaa ei sitä kannate hulluilta ainakqan ostaa.

      Poista
  7. No huh, onneksi en ole kyseisistä päivistä innostunut!!
    Kyllä nuo tuomoset ihme alet taitavat olla silkkaa pilipalia!
    Kivat keskiviikot Nanni<3

    VastaaPoista
  8. Vuosia olen ostanut/tilannut tuotteita hulluilta päiviltä. Nyt en aio hankkia mitään. Useastikaan en ole saanut haluamaani juttua, lisäksi olen nykyisin vakuuttunut että osa tuotteista on sekundaa. Muuten kyllä tykkään hyödyntää ale- ja tarjoushintoja. Enkeliservetit näyttää sieviltä, itekkin tykkään hamstrata erillaisia servettiliinoja :)
    -Päivänsäde-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekundaa ne taitaa tosiaan olla ja tämähän lisää fiilistä että silkkaa huijausta. Täytyy kyl tosissaan itse tietää mitä ostaa.

      Poista
  9. Minä en ole vuosiin enää jaksanut innostua ainakaan kauppaan sisälle menemään näiden päivien aikaan - hermot menee; joka paikassa hurjan täyttä, omia kokoja ei löydy ja sovituskoppeihin ja kassoille kilometrin jonot. Tänään siunailin, kun flunssapedissä makasin kotona, että eipä tarvitse keltaisia kasseja kannella, kun ei edes houkoutusta tule. No, käväisin kuitenkin verkkokaupassa, sillä tytär oli sieltä bongannut muutamat verhot - kaikki olivat jo aamupäivällä loppu. Jotta se siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monesti olen itsekin tyhjin käsin kotiin lähtenyt kun tuotteet on heti loppu. Montakohan kappaletta niitä sit on ollukaan.

      Poista
  10. Oho, aikamoista että vain yksi tuote koko nettikaupassa. Ikävää toimintaa mun mielestä tuollainen. Mä en ole hulluilla käynyt, koska en pidä tungoksesta. Eilen olin Helsingissä, ja satuin Stockalle tajuamatta ensin että sielä oli hullut päivät. Kiertelin hetken, mutta tungos ahdisti niinpä lähdin pian pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivqn kummaa että tuotteita oli niin vähän eli yksi omaa kokoani ja esim S kokoa oli kaksi kpl. Törkeää.
      Ihmisten käytös tuolla päivillä on outoa.

      Poista
  11. Voi miten kurjaa ! Täsmäostaja olen itsekin, tällä kertaa taitaa jäädä koko hullarit väliin, kun löytänyt mitään tarpeellista. Olen jo aiemminkin todennut, että monet tuotteista loppuvat muka heti kesken eli niitä on siis vain se yksi ainoa sitten.

    VastaaPoista
  12. Minä ostan vain jos tuote on oikeasti edullinen ja tarvitsen. Ja ihan aina teen ostokset Tapiolan tavaratalossa. Jos siellä ei tuotetta ole, saa olla tulermatta meille :) Hain uudet jokasään nilkkurit, ale oli kohtuu suuri ja sain kengät ja kävelin ulos. Yhtään ylinmääräistä aikaa siellä en vielä.

    VastaaPoista
  13. Näin se tahtoo olla, että kaikkia hyviä tarjouksia siellä on tosi rajatusti ja ne, mitä on paljon, on enemmän niitä "tarjouksia". Mutta enpä sentään ole tiennyt, että niitä noin vähän voi olla.

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -