sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

LUKUHULLUUS - VAUVAUUTISIA


Apua - minä en edes muista, koska olisin viimeksi kirjaa käteeni ottanut ja lukenut sitä. Itseasiassa nytpä huijasin, tuleehan noita lastenkirjoja joskus luettua mutta, että olisin itselleni kirjaa lainannut ja sitä lukenut niin ainakin siitä on vuosi aikaa. MIKSI? Lukeminenhan on aivan mielettömän ihanaa puuhaa. Osaan heittäytyä hyvän kirjan pauloihin ja kuvittelen olevani kärpäsenä katossa. Harry Potterin aikoihin olin melkoinen velho itsekin ja olisin varmaan osannut jos ja vaikka minkä moisia taikoja. Ennen tuli luettua paljon enemmän, nykyään se vain on jäänyt. Liekö syynä ajanpuute. 
Neidin kanssa piipahdamme kirjastossa tuon tuostakin mutta harvemmin sieltä itselleni mitään lainaa, en ollut lainaamassa nytkään mutta mielenkiinnosta selailin romantiikka hyllyä ja silmiini pisti muuan kirja. 
Onko kukaan lukenut kirjaa Himoshoppaajasta? Tai katsonut moista leffaa? 


Sophie Kinsellan "Himoshoppaaja" kirjasarjassa seikkailee ihastuttava Becky Brandon os. Bloomwood joka päihittää kaikki maailman shoppausintoilijat. Meissä monessa elää pienoinen himoshoppaaja mutta Beckyä ei voita kukaan. Jostain kummasta hän löytää aina hyvän syyn ja tarpeen ostaa löytämänsä asian, tavaran, vaatteen, kengän jne... Mutta kuinkas käy kun Becky kuulee olevansa raskaana. Siinä loistava syy ostaa kahden edestä. 


Olen uponnut niin tuon kirjan pauloihin, että voisin vain lukea, lukea ja lukea. Illalla (yöllä) en raski lopettaa, jos minä luen vielä tämän sivun loppuun, ja vielä tän sivun, no jos tää luku enää. Huomaan kellon tikittävän jo uutta vuorokauden aikaa pitkästi ja tämä tyttö vaan lukee. Päivällä en koe mitään tarvetta tehdä kotitöitä kun lukeminen on paljon hauskempaa. 
Lukeminen on kertakaikkisen huippua hommaa. 


Jos tykkäät lukea hömpän pömppää niin suosittelen suuresti tuota Himoshoppaaja kirjasarjaa ja lämpimästi voin myös suositella katsomaan sen yhden leffankin mikä tuosta kirjasta on tehty. Leffalle saa nauraa ja olen itseasiassa nauranut tällä viikolla tuolle kirjallekin aika monesti. 

Olisiko siellä antaa kivoja kirjavinkkejä?
-Nanni-

16 kommenttia:

  1. yksi sivu vielä- on niin tuttua. :D Mä olen jonkun Himoshoppaajan kirjan joskus lukenut mutta nyt en muista että minkä...

    Ihanaa naistenpäivää kaunokainen <3

    VastaaPoista
  2. No en tiiä onko siitä sulle vinkkiä mutta hömpänpömpän lisäksi mie tykkään lukea Reijo Mäen Vares kirjoja ja Ilkka Remes uppoaa myös :) Nyt on Reijo Mäen (Vares) Intiaani kirja kesken ja on ronskisti tekstiä mutta löytyy jännitystä. Mullakin oli lukeminen pois kun neiti heräisi syömään mutta nyt taas kiinnostaa..:)
    Annukka

    VastaaPoista
  3. Aiemmin mulla oli aina joku kirja "työn alla", nykyään tulee luettua vähempi, kirjastossa en ole käynyt vuosiin... Himoshoppaaja kirjoja olen lukenut, muistaakseni Marian Keyes (?) on myös kirjoittanut mukavia ja mukaansatempaavia tarinoita.
    -Päivänsäde-

    VastaaPoista
  4. Kaikki Himoshoppaajat olen lukenut , osan pariinkin kertaan ja muutakin Kinsellalta:) ihanaa rentouttavaa hömppää ❤️

    VastaaPoista
  5. Kiitti kivasta lukuvinkistä, olen kyllä aika huono lukija.
    Pitäisikin taas kokeilla, josko nyt pystyis keskittymään lukemiseen?

    Ihanaa naistenpäivän iltaa Nanni <3

    VastaaPoista
  6. Lukeminen on ihanaa. Älypuhelin on vaan syrjäyttäny sen touhun. Puhelin tulee napattua kouraan jos on hetki rauhallista kahden alle 4-vuotiaan muksun kans kotona. Joskus taas luen. :)

    VastaaPoista
  7. Himoshoppaajat oli ihan mahtavia! Eli koko sarja on luettu, osa moneen kertaankin. Mun mielestä Kinsella on onnistunut tuon hahmon luomisessa ihan täydellisesti. Becky on niin sympaattinen. Vähän höpsö, mutta sitten taas niin nokkela silloin kun tarvitsee keksiä hyvä selitys. Ja sellainen tyyppi jonka puolella aina haluaa olla. Siksi kai niin kovasti noista tykkäsin. Eikä ole vielä löytynyt aivot narikkaan -tyttöhömppää, joka ton päihittäisi!

    VastaaPoista
  8. Enpä ole lukenut minäkään ihan äsken mitään. Ei ehdi tai jaksa..

    VastaaPoista
  9. Tuttua täälläkin tuo "yksi sivu vielä" - minulla se vaan tuppaa menemään niin, että menee se koko kirja;) Ja yöunet. Mutta mitä sitä ei lukemisen ilosta tekisi!
    Ihanaa naistenpäivän iltaa ja uutta viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  10. Hyvä kirja vie mukanaan ihaniin maailmoihin ja seikkailuihin. Olen myös kova lukemaan, ja aina on kesken jotain. Välillä hömppää, sitten elämäkertoja, tietokirjoja...fiiliksen mukaan :)

    VastaaPoista
  11. Näistä himoshoppaajista on kaikki luettuna enkä olisi ikinä uskonut mutta työkaverin yllytyksestä ja kirjalainasta aloitin lukemalla niiden ruotsinkielisiä painoksia ja loput luin englanninkielisinä. Nää tarinat on niin mahtavia, että alun järkytyksen jälkeen ei enää edes huomannut, ettei teksti olekaan suomea. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! Tosi hyvää kielikylpyä!
    Leffankin näin mutta kirjat on parempia:)) t. Katja

    VastaaPoista
  12. Ai vitsi, mä oon lukenut nuo kaikki Himoshoppaaja-kirjat! Ihanaa koukuttavaa hömppää, kirjaa ei voi laskea käsistä :) Leffa ei ollut niin hyvä mitä odotin, ei ne taida koskaan olla... Mutta ei sitäkään kesken voinut jättää ;)

    VastaaPoista
  13. Teininä olin kova lukemaan ja tahti oli kirja per päivä ;)
    Hyvää kirjaa kun ei millään malttanut lopettaa.
    Nykyään tulee harvemmin luettua kirjoja, kirjastoakaan ei ole lähellä. Mutta jospa kesälomalla tulisi luettua :)

    VastaaPoista
  14. Täälläkin lukeminen on valitettavasti jäänyt kaiken muun tieltä. Olen kuitenkin lukenut nuo kaikki Himoshoppaajat ja ne ovat oikeasti hulvattoman hauskoja. Kirjan lukemisen lopettaminen on vaikeaa silloin kun on hyvä kirja :) Sophie Kinsellan muutkin kirjat ovat hauskoja :)

    VastaaPoista
  15. Vielä vähän... vielä yksi luku... joo! Niin tuttua hommaa! Himoshoppaajat on ihan mahtavia, kaikki on tullut luettua.

    VastaaPoista
  16. Kinsellat on kyllä ihanaa rentousluettavaa, usein minulla matkalukemisena. Lukeminen on muutenkin harrastusten toptenissä, ehkä löytäisit jotain vinkkejä & uusia tuttavuuksia myös blogistani: http://tuhansiasivuja.blogspot.fi/

    Tervetuloa visiitille :)

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-