SINISIÄ PUNAISIA RUUSUN KUKKIA KANNAN KÄDESSÄÄNI

maanantai 22. kesäkuuta 2015

Kesässä on jokin ihme taika, heti kun aurinko vähänkin pilkistää pilven raosta vääntäydyn takapihalle ja sieltä minua ei sisälle  houkuttele mikään. En ole istuskentelija tyyppiä mutta kyllä nyt aina jotain kaivettavaa ja kitkettävää meidän säälittävästä puutarhasta löytyy, tai jos ei muuta niin sitten voi hetkeksi istahtaa teekupposen ääreen. 
Viikonloppuna raahasin takapihalle meidän olohuoneen lavapöydän ja mikäs sen hauskempaa kuin sama huonekalu sopii niin sisälle kui ulos.



Sainpas miehenikin huijattua mukaan kukanhakuu reissulle, niinpä me pyöräiltiin kuin vanhassa Suomifilmissä konsanaan pelolle kukkia poimimaan. Todellisuudessa homma toimi näin: minä poimin kukkia tienpenkalta peläten saavani punkinpureman ja mieheni huitoi itikoita ja kyseli, että koska lähdetään. Itikoihin tympääntyneenä hän pyöräili tietä edes takaisin ja hoputti minua puuhassani. Miehet!
No mikäs sen kauniimpaa kuin vaasillinen luonnonkukkia (ampiaisineen) omalla terassilla.


 Ehkä pienoinen juhannusväsymys vaivasi koko perhettä sillä itse olin illan aivan raato ja toinen lapsista itki ja märisi koko illan syystä jos toisesta ja esikoinen oli tyytymätön kaikkeen. Onneksi juhannus on vain kerran kesässä kun joulun sentäs on joka vuosi.

Onneksi maanantai on pulkassa, enää neljä herätystä viikonloppuun. 
-Nanni-


8 kommenttia:

  1. Mie vein mummoni haudalle kukkia, jotka leikkasin kukkapenkistä.. Keltaisia päivänkakkaroita sanoisin minä. En tiiä mitä ne oikeesti on :) Meilläkin oli havaittavissa väsymystä,kärtyäjä olin mie..
    -Nunnu-

    VastaaPoista
  2. Tuo pöytä on ihana!
    -Päivänsäde-

    VastaaPoista
  3. Ihana kesävaasi, sopii kuin nenä päähän upean pöydän päälle! :))

    VastaaPoista
  4. Ihanan näköistä ja luonnonkukat ovat kukista herkimpiä. <3

    VastaaPoista
  5. Luonnonkukat ovat kyl kauniita!
    Tänä vuonna noi hyttyset taitavat kovinkin meidän kiusana olla. :(

    VastaaPoista
  6. Ihanat kukat oletkin poiminut ja kaunis pöytä, aivan loistava kun käy niin ulos kuin sisällekkin :) Mukavaa kesää :)

    VastaaPoista
  7. Kauniit kukkaset ja ihan ilmaiseksi nuita kaunokaisia saa tuolta poimia:)
    Lavapöytä sopii hyvin terassillekin, ihana on<3

    VastaaPoista
  8. Ihanalta näyttää! Luonnonkukat on kauniita, niitä olen itsekin tykännyt käyttää :)

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -