SAAKO KIRPPARILLA NIRSOILLA?

perjantai 9. lokakuuta 2015

Kävin jälleen kirppujen pitämällä torilla, tekemättä kuitenkaan niin loistavia löytöjä kuin viime kerralla. Jotain sentään löysin, ettei ihan tyhjin käsin tarvinut kotia ajella. 


Olen kirppistellyt pienestä pitäen, niin ostajana kuin myyjänäkin ja tehnyt monen moisia löytöjä. Löytöjen ja myyntien ohessa olen tehnyt myös havainnon jos toisenkin. Osa myy tuotteitaan mielestäni ylihintaisina, mutta jokainenhan saa hinnoitella tuotteensa haluamallaan tavalla. "Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa". Itse lähden kirppistelemään halvoilla hinnoilla. Myyn myytävät tuotteeni naurettavan halvalla sillä tarkoitushan on vain päästä tarpeettomasta eroon ja jokainen euro mitä tuotteesta saan, on pelkkää plussaa. 
Ylihintaista tuotetta suurempaa kummastusta aiheuttaa rikkinäiset taikka likaiset vaatteet sekä kodin tarvikkeet. Muutaman kerran olen ostanut vaatteen jossa on ollut pieni likatahra tai meikkiä kauluksessa. Ostopäätökseen tulen siinä vaiheessa kun tuote on muuten loistavassa kunnossa ja tahra vaikuttaa siltä, että sen saa pesemällä pois ja tuote maksaa korkeintaan muutaman euron. 
Vauvojen porkkanasoseella sotketut bodyt kummastuttaa. Jos ne ei ole ennen myyntiä pesemällä puhdistuneet, tuskin niitä uusikaan omistaja saa puhtaaksi. 
Viikolla ihastuin kirpparilla valkoiseen, vähän juhlavampaan puseroon jota olisin voinut jopa sovitella ja ehkä ostaakin. Kun tarkastelin puseroa puolelta toiselle, huomasin, että puseron selkä oli täynnä veripisaroita. Siis mitä ihmettä? Kysyn vaan. En toki dna-testiä tehnyt mutta melko varma olin "diagnoosistani". Verta se taisi olla. Ja miksi se oli myytävänä? Kuka kehtaa myydä tuollaista. Hoh hoijaa sanon minä. Olenko siis nirso vai saako kirpparillakin nirsoilla? Ostakoon ken tahtoo mutta itse olen markoistani tarkka enkä siis tuhlaa turhaa edes kirpparilla. 


No, sen suuremmin en jäänyt likaista puseroa murehtimaan sillä löysin noita hauskoja lasipurkkeja. Kaksi niitä kotoa jo löytyykin ja kaksi sain nyt lisää kokoelmiini. Ihanaa. 

Aikaisemmat kirpparilöydöt. Bleiseri Vero Moda. Pusero Esprit
Mikä on sinun periaatteesi kirpparilla? Myytkö halvalla vain päästäksesi turhista tavaroista eroon? Nirsoiletko? Minä nirsoilen, minähän sen maksankin. 

-Nanni-

20 kommenttia:

  1. Minä taidan olla vähän turhankin nirso, kun en oikein meinaa mitään löytää koskaan... Täällä päin kirppareilla pyydetään ihan kohtuuttoman suuria summia melkein mistä vain, en ymmärrä sitä, että esim. Poikien verkkarihousuista (ihan perus hm tai lindex tms.) on pyyntinä 7-8 euroa, kun uusia saa jo kympillä...

    Kivoja nuo löytämäsi purkit. Mukavaa viikonlopun alkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri tuo kummastuttaa itseänikin. Perusvaatetta saa tosiaan halvalla niin miten joku viitsii pyytää siitä melkein uuden hinnan verran. Sinne saavat jäädä kirpparille.
      Oli kyllä onni kun noita purkkeja löysin kun niitä mulla oli jo kaksi, nyt sain lisää :)
      Ihanaa viikonloppua sinullekin Anu <3

      Poista
  2. Kyllä mie olen tarkka siitä mitä ostan. Esim. Myytiin lasten toppapuku joka on vuodelta kasari ja hinta 30 euroa! Siis häh! :) Se puku jäi ostamatta.. Ite olen myynyt neidin kenkiä, joita on pitänyt yhden talven tai yhden kesän. Kahdella ja kolmella eurolla, kaikki olen saanut myytyä ;)
    Tää on mun tyyli myydä ja tuolla hinnalla ostan itsekin kirpputorilla.:) Muutamalla eurolla ihan käyvää tavaraa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku varmaan ajatteli että se todellakin on retro, että nyt hinnat kohilleen. Ihmiset vaan on ahneita. Itse myyn pilkkahintaan tai annan tutuille ilmatteeksi.
      Mun periaate on kans myydä sillä hinnalla että ne kans menee kaupaksi, pääasia ettei ne jää kaappiin kummittelemaan.

      Poista
    2. Ja annoin minäkin ilmaiseksi pienelle tytölle kaikki vauvan vaatteet jotka ei menny kaupaksi. Nuori äiti sai lapselleen vaatteita.. Voi olla että lahjoita sinne lisää jos kirpiksellä ei mene.. Parempi sekin kuin roskiin heittäminen.. :)

      Poista
    3. Rovaniemen kirpputoreilla varastetaan paljon.. Miten Oulussa?

      Poista
  3. Minä en juurikaan myy, enkä osta kirppiksillä. Käyn niillä tosi harvoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itselläkin tulee joskus pitkiä taukoja kirpparilla käynnistä ja sit taas innostuu laukkaamaan siellä alvariinsa.

      Poista
  4. Paljon ostan kirppareilta, mutta nirso olen ko mikä. Vähänkää likasta tai rikkinäistä en osta. En periaattestakaa, jospa joku oppis olla kuskaamatta niitä myyntiin. Enkä maksa "ylihintaa". Mutta kyllä hyvistä kirpparilöydöistä tulee niin iloseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miekään en kyllä ala rahojani haaskaan rikkinäisiin enkä likaisiin vaikka kuinka halvalla saisi. Sinne saavat minun puolesta jäädä.
      Tuo on totta, että hyvästä löydöstä ilahtuu kohta enemmän kuin hyvästä löydöstä kaupassa.

      Poista
  5. Käyn ja paljon kirpparilla ja eri kaupungeissa. Nirsoilla todellakin saa, koska monet myy sitä p.. on vaikka mitä tullut vastaa =)
    Hinnoittelen sillä ajatuksella mitä itse maksaisin. Toiminut ainakin tähän asti. Ja kuinka mukavaa on kun tekee todellakin löytöjä :D vaikka noita lasipurkkeja, itse olen koittanut etsiä Riihimäen erilaisia lasipulloja..osa pyytää maltaita ja sit olen löytänyt sentillä, ihan parasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse pohdin ensin noita lasikippoja kun mielestäni hinta ei ollut kohillaan mutta hetken tuumittuani mietin että jäisikö harmittamaan jos ne sinne jättäisin. No ei ne kuitenkaan maksanut kuin ihan muutaman euron. LÖytäisipä vain lisää.
      Oulun uusi kirppis pitäisi lähteä katsastamaan, uteliasuudesta.

      Poista
  6. Saa ja pitää olla nirso! Kyllä monesti ihmetyttää, mitä kaikkea ihmiset kehtaa myydä ja millä hinnoilla. Itse myyn paljon kirppiksellä. Eilen kirjoitinkin miten kävi lastenvaatekirppiksellä kauppa. Hyvään myyntiin oli varmasti osansa oikealla hinnoittelulla. Sopiva hinta on sellainen, että sen voi miettimättä ostaa, mutta ei liian alhainen ettei mene ammattimyyjän kautta uudelleen myyntiin. Ihania nuo lasipurkit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö olekin kumma.Joillakin on pokkaa hinnoitella ihan överikalliisti saati tuoda likaista ja rikkinäistä.
      Oletko käynyt siellä Ruskon uudeslla kirpparilla. Tai onko se nyt enää niin uusi? Mulla se on mennyt ihan kokonaan ohi korvien. Pitäisi lähteä sinne kiertelemään.

      Poista
  7. Kyllä saa olla nirso. Tänään olin myymässä koululla MLL:n kirpparilla ja kivasti sain myytyä. Osa oli nirsoja osa ei....Kivoja kippoja löysit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi ku ois tienny että siellä on kirppari niin olisin heti sännännyt ostelemaan tai ainakin nirsoilemaan :D
      Olen kyllä löydöistäni tyytyväinen.

      Poista
  8. Sekä että riippuu tavarasta täysin. :) Aivan ihania löytöjä olet kyllä tehnyt. Aurinkoa viikonloppuun Nanni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse kyllä nirsoilen, sillä en halua haaskata rahojani rikkinäisiin enkä likaisiin.
      Ihanaa viikonloppua ihana Tiia <3

      Poista
  9. Kirppareilta tekee kyllä hyviä löytöjä jos jaksaa / ehtii usein kierrellä :) Itseäkin on tosin monennäköiset myytävät jutut kummastuttaneet.. Esim. on tullut vastaan kaksikin paitaa, joissa on ihan kunnollinen iso reikä keskellä.. Toisesta paidasta oli itseasiassa leikattu ihan kaistale alas asti pois.. Kuvitteleeko ihmiset muka ettei sellaista huomaisi?! :D
    Ihanaa syksyä sinulle Nanni!

    VastaaPoista
  10. Todellakin tuo ihmetyttää että likaista vaatetta myydään tai rikkinäistä! Kuka ostaa niitä ostaa ja miksi edes vaivautua sellaista viedä myytäväksi!???
    Joten nirsoilu on sallittua.
    Hinnoissa ainakin nirsoilen mä!
    Ihania pulloja olet löytänyt ja upeat vaatteetkin.

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -