ENSIMMÄISTÄ KERTAA VALOVUOSIIN...

sunnuntai 20. maaliskuuta 2016



... luistelin. En kunnolla edes muista koska viimeksi olen ollut luistimilla, se oli joko silloin kun odotin esikoistani 13 vuotta sitten tai sitten noin 10 vuotta sitten kun esikoiselle opetettiin luistelua. No kauan aikaa sitten joka tapauksessa. 



Mieheni vanhat hokkarit ovat olleet käytössäni tuolloin edellis kerrallakin  ja nytkin ne kaivoin naftaliinista varaston perimmäisimmästä nurkasta. 
Ai huteraako? No todellakin. Ensi potkut ja minuutit oli kuin lehmän vasikan ensiaskeleet. Eikä ilahduttanut vasta kentällä huomata, että jaahas kypärä on kotona. 
No ilmahan oli mitä ihanin lähteä Pipunan kanssa luistelemaan. Tässä toteutui tyttären pitkäaikainen toive, että äiti lähtee hänen kanssaan luistelemaan. Yleensä olen vain potkinut lunta kentän reunalla. 



Ilmekin jo kertoo, että kivaa oli. 
Muutenkin olemme viettäneet mielettömän kivan viikonlopun, leipoen, pojan peliä katsoen, urheillen, ulkoillen ja tottahan toki virpoen. 


Ihmisen pitäisi useammin tehdä asioita joita ei ole tehnyt pitkiin aikoihin tai ylipäätään koskaan. Siitä saa kummasti potkua ja hyvän fiiliksen. 

Mutta nyt, ihanaa tulevaa viikkoa ja pianhan olemme pääsiäisessä menossa. 

-Nanni-

42 kommenttia:

  1. Minä en ole tainnut luistella sitten yläasteen eli aikaa viime kerrasta on ;)
    Ihanaa alkavaa viikkoa♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu vähissä ne minullakin on. No nyt tuli käytyä pitkästä aikaa.
      Ihanaa viikkoa Ellen <3

      Poista
  2. Aikaa on myös minun viime kerrasta, pitäisi varmaan hankkia ne luistimetkin ensin :)
    Yhteinen tekeminen on mukavaa, kunhan saa aikaiseksi lähteä liikkeelle ;)
    Aurinkoista pääsiäisviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, että periaatteessa ihan sama mitä tekee kunhan viettää aikaa perheen kanssa yhdessä.
      Ihanaa kevättä sinulle <3

      Poista
  3. Itselläni oli varmaan 15 vuoden tauko luistelussa, kun taas laitoin luistimet jalkaani. Pojat sanoivat että äiti ei osaa luistella, joten näytönhalua uhkuen lähdin kentälle. Luistelu sujui, no ihan kivasti. Mutta, olin seuraavan viikon kuin hakattu, niin kipeä paikoistani. Joten, enpä ole toiste lähtenyt kentälle kuin seuraamaan. :)
    Mutta, totta on sitä hyvä kokeilla kaikkea. :) Mukavaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi oi minkä kommentin pojat sulle nakkas. Täällä kans yks yllytyshullu eikä parane mullekaan tuollaisia huudella.
      Ihanaa viikkoa sinulle <3

      Poista
  4. Hyvä sinä! Minä olen kans tänö talvena ylittänyt itseni sekä hiihdon että laskettelun suhteen ja on ollu vuosien (jopa viidentoista) tauon jälkeen. Luistelua olen itse enemmän harrastanut lastenkin kanssa. Ss on niitä harvoja lajeja, joissa ole parhaimmistoa kouluaikoina (koska harrastin ringetteä) ja siksi sillä on positiinen kaiku edelleen 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sama täällä. Laskettelusta oli ihan järkyttävästi aikaa ja nyt olen lasketellut kahdestikin tälle talvelle.
      Ihanaa kun tulee tehtyä välillä uusiakin juttuja.

      Poista
  5. Voi, minunkin pitäisi ja kohta olen myöhässä tältä talvelta.. No jos vielä saan aikaseksi hommata ne luistimet..:D Hidasta, eikö :)
    Mukavaa viikkoa ja ihanania pääsiäis vapaita.. Miekin nyt pääsen vapaille..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos mulla ei ois ollu miehen vanhoja luistimia varastossa niin en tosiaankaan olis uusia ostanut. Muutaman kerran voi luistella mutta ei ollu mun hommaa. Hiihtokin on kivempaa.
      IHanaa viikkoa ihana Nunnu <3

      Poista
  6. Oi mikä ihana ilma siellä on ollut! Kivaa pääsiäisviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmat on kyllä nyt hellineet meitä.
      Ihanaa viikkoa ihana Anu <3

      Poista
  7. En ole ylä asteen jälkeen luistellut.
    Teillä on ollut ihana ilma luistellessa! Ja touhukas viikonloppu.
    Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harvassa ne on minunkin kerrat mutta tulipa tehtyä.
      Ihanaa viikkoa ja ihanaa pääsiäistä <3

      Poista
  8. Minustakin oli lasten kans paljon mukavampaa itsekin luistella! Harmi kun ovat jo isoja, eikä se enää kiinnosta. Itse tykkään luistella kenttää ympäri :)
    Luin hyvän kirjoituksen just viikonloppuna, että välillä pitää uskaltaa mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Kun se onnistuu, siitä tulee tosi hyvä mieli ja se lisää itseluottamusta! Sopii kaikkiin elämänalueisiin: liikuntaan, opiskeluun, töihin jne.

    Aurinkoista viikonalkua!

    t:Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on niin totta. Itse vain olen juuri sellainen "sieltä mistä aita on matalin" eläjä. En uskalla oikein kokeilla enkä tehdä mitään erikoista. Nyt olen kyllä supertyytyväinen kun lähdin lapsen kanssa kentälle.
      IHanaa kevätaurinkoa sinulle Sanna :)

      Poista
  9. Voi vitsi. Pitäispä itelläkin kaivaa luistimet. Luistelu on kivaa :).Yhden kerran käynyt tänä talvena hiihtämässä, vaikka viime talvena otin päätöksen, että hiihdän tänä talvena oikein kunnolla. No, öhöm :(. Vielähän tässä kyllä ehtis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, oli kuule mukavaa puuhaa.
      Itsekin olen hiihtänyt vasta kaksi kertaa ja vitsi miten se onkin kivaa.

      Poista
  10. En kans ole sitten luistellut yläasteen jälkeen. Vaikka lapsena olin innokas luistelija, jotenkin yläasteella se alku maistumaan puulta ja siltä se maistuu vieläkin! :(
    Ihanaa auringoista viikon alkua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähälle ne kerrat on minullakin jääneet.

      Poista
  11. Ihanaa! Itse haaveilin ehtiväni tänä talvena jäälle, mutta muuttohommat ja työkiireet osuivat juuri parhaimmille pakkaskausille. No, ehkäpä vierailen hallissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika menee niin äkkiä ettei huomaa kun talvikin on pian ohi. Onneksi tulee uusia talvia ja mahdollisuuksia.

      Poista
  12. Mulla on tänä talvena jäänyt luistelut kokonaan, yleensä olen useammankin kerran käynyt. Ostin jopa uudet luistimet, mutta tuolla ne on jo siirrettynä varastoon odottamassa käyttämättöminä uutta talvea. Vai pääsisköhän pääsiäisen aikaan vielä jäähalliin luistelemaan...?

    Ihanaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun luistimet on kaikkea muuta kuin uudet mutta eipä se haittaa kun niin vähän niitä käytän.

      Poista
  13. Tälle talvea ei ole tullutkaan luisteltua. Mukavaa hommaa!! Olen vain niin tullut varovaiseksi tuon selän kanssa. Yksi äkkinäinen liikku ja olet kipeä monta päivää. Kengät jalassa luistelu on saanut riittää ja lisää on luvassa, niin jäisiä nuo tiet vielä on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selän kanssa saakin olla varovainen. Sen kun kerran loukkaa niin siinä sitä ollaankin. Tsemppiä selän kanssa.

      Poista
  14. Mä luistelin viimeksi ammattikoulussa...ööh...varmaan noin 15 vuotta sitten. Silloinkin lainasin kaverilta luistimia. Ei ollut varmaan kaunista katseltavaa =).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se minunkaan haparointi varmasti kaunista katsottavaa ollut mutta pääasia että sai olla lapsen kanssa :)

      Poista
  15. Ihana postaus <3 Voih pysyisiköhän sitä pystyssä luistimilla itse enää, en nimittäin muistakkaan koska olen minäkin viimeksi luistellut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pysyy sitä. Itsekin ajattelin etten pysy yhtään pystyssä vaan pysyinpä.

      Poista
  16. Luistelu on kivaa ja kuinka äkkiä se palautuu mieleen, vaikka ei olisi hetkeen luistellutkaan. Se on kuin pyörällä ajo :) Ihania keväisiä kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä olet ihan oikeassa. Sieltä se vain tuli selkärangasta.

      Poista
  17. Ihanat kuvat! Mullakin on vierähtänyt jokunen vuosi, kun olen itse luistellut. Se oli kyllä kivaa puuhaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika vaan menee niin huimaa vauhtia. Tuntuu kuin olisin ihan vasta ollut luistimilla.

      Poista
  18. Ihania kuvia :)). Siis mä olen niiiin huono luistelemaan enkä ole luistellut sitten yläasteen. Muistan silloinkin keksineeni vaikka ja mitä tekosyitä, ettei tarvinnut luistella. Jotenkin aina pelottaa taaksepäin kaatuminen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen löytänyt luistelun ja hiihtämisen nyt aikuisena uudelleen. Ylä-aste aika tappoi kaikki innot.

      Poista
  19. Luistelu on kivaa :) Me ollaan luisteltu aina tuossa meidän kotirannassa jos vain säät ovat sen sallineet.
    Vasta viime vuonna opettelin luistelemaan hokkareilla.
    Ihania, iloisia kuvia <3

    VastaaPoista
  20. Piristävä postaus! Tuolla on vintissä minunkin kaunokit olleet jo monia monia vuosia... olen tainnut luistella viimeksi siskon tyttöni kanssa, kun hän oli 4-5v ja täyttää nyt jo 16v... öhöm...
    Nooh, onneksi kaunokit palvelee myöhemminkin vaikka inhosin kyllä aina sitä kiristävää tunnetta jaloissa ja märkiä nauhoja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin hokkarit painoi inhottavasti eikä tunne ollut ihan yhtä kiva kuin lapsena mutta ihan hauskaa meillä oli.

      Poista
  21. Voi, mikä ihana Nanni sielä luistelee!
    Itse olen luistellut joskus ala-asteella kai viimeksi, en varmaan ennää pysyis pystyssäkään:)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin viime kerrasta tosi paljon aikaa.

      Poista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -