TULEEKS TEILLE VAUVA?

maanantai 18. huhtikuuta 2016

Mekko - Noom Stockmann
Säännöllisin väliajoin saan uteluita tuleeko meille vauva? NO EI TULE.
Vaikka olenkin aina ollut pieni ja kohtuu hoikka niin raskauksien myötä alavatsalleni on jäänyt pieni pömppö kohdun hujakoille. Aamuisin vatsa on kivan lättänä mutta iltaa myöden se siitä taas alkaa pömpöttämään. Vaatteesta riippuen näytän enemmän tai vähemmän siltä kuin olisin tosiaan raskaana. 


Tuollainen kysymys toisaalta huvittaa ja vastaankin yleensä naurahtaen, että ehei vaan kaikki tää on syötyä. Naurun takana kuitenkin masentaa ajatus tulleista lisäkiloista ja mieleen hiipii ajatus, että näytänkö oikeasti niin isolta? 
Kysyjä ei tarkoita pahaa, tiedän sen. Silti ketuttaa. 

No eipä sillä, tein saman mokan itsekin viikko sitten. Näin ystävääni salilla ja hänen villapaitansa teki todella hoikan ystäväni vatsan kohdalle pienen valheen. Muutaman kerran vilkaisin ystäväni vatsaa ja olin aivan varma, että vauvanalkuhan siellä on. Kysymisen sijaan taputin häntä vatsalle ja sit totesin, että oi tuleeks teille vauva? Voi elämä, että olen täys idiootti. No ei ollut ystäväni raskaana vaikka lapsirakkaaksi tiedänkin hänet. Pyytelin anteeksi monta kertaa mutta eihän se nolotustani poistanut. Vahinko oli jo ehtinyt tapahtua.  MIKSI!


Kumpaa hävettää tuossa tilanteessa enemmän? Kysyjää vai toista osapuolta? No nyt kun olen kokenut molemmat osapuolen roolit niin voin sanoa, että kyllä kysyjää hävettää enemmän, ainakin minun tapauksessani. Olisin voinut vajota häpeästäni maanrakoon ja toivoinkin, että olisinpa kerrankin pitänyt suuni kiinni ja näppini kurissa. Voi luoja, että sitä on tyhmä. No sainpa maistaa omaa lääkettäni. 


Hahaa, synnytinpäs ilman kipuja pörröisen siilivauvan. 

Täällä on pidetty sairasvuodetta muutaman päivän kun Pipuna alkoi oksentamaan sunnuntaina ja sitä tavaraahan riitti kiitettävästi puolivuorokautta. Nyt lapsi on makoillut massu kipeänä sohvalla ja katsellut leffoja tuntikaupalla. Tuntuu oudolta kun aina niin hyvällä ruokahalulla varustettu lapsi ei halua syödä mitään. No ehtiihän tuota. Kunpa muu perhe ei sairastuisi. 


33 kommenttia:

  1. En kyllä rohkene keneltäkään kysyä tuota kysymystä, kyllä asianosainen kertoo, jos vauva on oikeasti tulossa. Täällä vasta pömppis onkin, mutta ehkä nyt iän puolesta en saa enää asian tiimoilta kysymyksiä raskauden tiimoilta.

    Zemppiä vatsatautihommiin, täälläkin oli tyttärellä tänään tosi kipeänä vatsa, liekö sitä sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No miekään en yleensä kysy mutta hitto nyt menin ja tein sen mokan. Voi että harmittaa.
      Kunpa tuo tauti ei tulisi muulle porukalle. Huoh

      Poista
  2. Ja nolostuksen lisäksi kommentti voi saada aikaan myös paljon surua ja pahaamieltä, lapsettomuus eri muodoissaan on varsin yleinen vaiva nykypäivänä :-/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on totta. Eipä se lapsen saanti kaikille ole niin itsestään selvyys.

      Poista
  3. Ihana siilivauva <3 Ja tosi helppohoitonenkin ;)
    Juu...tuo on varmasti yksi inhottavimmista hetkistä kun kysyy vauva uutisia ja toinen onkin vain turvoksissa :/
    Aha..Yrjö tuli nyt sitten teille kylään...Paranemisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei tuo siilivauva paljon mua yöllä herätellyt. Ihanan helppo vauva siis :)
      No sanopa muuta kun mullakin on lähes aina maha kipeä ja turvoksissa vaan en ole raskaana.

      Poista
  4. :) Joskus haaveilen, olisipa kiva kun vielä olisi tuollainen ihan oikea maha. Mutta, ei meille!
    Voi pientä sairastelijaa. Meillä viime viikolla vastaava tauti kylässä. Onneksi ei muuttanut meille, kävi vain yhdessä lapsessa. Paranemisia ja ruokahaluja sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olen miettinyt että tulisiko vielä kolmas. No jaa a jaksaisikohan sitä enää.
      Jospa tuo tauti tuosta pian katoaisi. Vaiko toiveena vain.

      Poista
  5. Kyllähän se hävettää jos kysymys ei osukaan kohdalleen mutta kyllä mulla olisi nolo olo jos joku kysyisi minulta tuollaista.. Näitä sattuu.. Minusta on yhtä noloa huikata toiselle heit ja pian huomata että se olikin ihan joku muu.. Oon kerran luullut autoa ystäväni autoksi ja aukaisut oven ja sanonut hei! Ihana nähdä :D Hämmästynyt nainen kysyi minulta että ootko jotain vetänyt.. Näistä on useampi vuosi aikaa :) Että näin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana sie. Voin kuvitella miten tuossa tilanteessa hävetti.
      Kerran oon meinanut moikata marketissa yhtä miestä ku oli niin tutun näköinen ja olin aivan varma että tunnetaan. No mies ei ollut tuntevinaan minua niin en moikannut. kotona tajusin kun katsoin pojan huonneessa olevaa Kärppä-julistetta että kukas se kaupassa kävelikään vastaan :) heh heh
      Onhan se toki tuttu naama jos samaa julistetta kattelet joka päivä.

      Poista
    2. Pitäähän sitä kertoa jotain vastapainoksi.. :D

      Poista
  6. Itse en ole keneltäkään koskaan kysynyt, olen malttanut mieleni :)

    Multa kysyi kerran yksi asiakas (reilusti lihava mieshenkilö) töissä, olenko raskaana. Vastasin, että valitettavasti en. Tämä meidän kuopus oli silloin vajaa 2-vuotias. Kyllä teki mieli livauttaa suusta, ettei sulla oikeasti ole paljon varaa kysellä, mutta maltoin mieleni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi joillakin onkaan pokkaa kysyä jos omakaan etumus ei ole fitness-lehdestä.
      Vai olisiko syypäänä Suomalainen utelias luonne?

      Poista
  7. En oo uskaltanut kysyä, mutta multa on kans joskus kysytty. Jotenkin se on hirveetä ja huvittavaa samaan aikaan...Mulla on aina maha, vaikka kuinka hoikka oisin...Ihanaa maanantaita Nanni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanopa muuta. Toisaalta naurattaa ja toisaalta ei.
      Mulla on maha kans vaikken mitenkään isokokoinen muuten olekaan.
      Ihanaa viikko sinne. Meillä sairastellaan ja viikonloppuna ois kisat neidillä :/

      Poista
  8. Muuten hyvä mutta tuo "maha " roikkuu ihan liian alhaalla. 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oisko siis laskettuaika jo ovella :D
      Mulla oli molemmista lapsista mega iso maha lopussa ja välillä tuntui että se roikkuu polvissa :P huoh ja olihan se painava. Onneksi tuo kuvan massu "syntyi" nopeaa.

      Poista
  9. Kivan siilivauvan pyöräytit =). Mäkin olen malttanut mieleni, enkä ole keneltäkään mennyt kyselemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin söpö vauva:)
      No miekin opin sen etten kysy enää koskaan keneltäkään.

      Poista
  10. Minä olen tosi arka kysymään, juurikin siitä syystä, että olen muutaman uteliaan kysymyksiin vastannut,mettä ei ole tulossa vauvaa, olen vain syönyt hyvin 😁. Meillä töissä yksi sihteeri jopa muutama vuosi sitten onnitteli mua, kun oli ihan varma raskaudesta... Maha pömpöttää aina vaan, vaikka viimeisestä raskaudesta on tänä vuonna 10 vuotta😡.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salilla meidän entinen naapuri kysyi että onko teille syntynyt vauva sen jälkeen kun he muuttivat pois. No ei ole ei vaan olen ollut ruoka-aikaan kotona.
      Itsellä tuo alamaha tahtoo pömpöttää siihen malliin että äkkiä näyttääkin kuin olisin raskaana.

      Poista
  11. Minäkään en ole ikinä kysynyt keneltäkään eikä minultakaan kyllä ole. Lähimmäisten kanssa olen vain jostain syystä tiennyt vain asian, joten tuntenut. Mutta malttanut mieleni, ja eikä ikinä ole kyllä tarvinnut odottaa edes uutisia kauaan kun plussaa on tiedossa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseä ihan nolottaa että menin kyselemään ystävältäni asiasta.Enpä tee tuota virhettä toista kertaa. Pöljä minä.

      Poista
  12. Itse en oo ikinä keneltäkään kysellyt, nuorempana sain useinkin kyselyitä oonko raskaana, meinasin välillä hermostuakin... Jos töissä jätti yhdet päiväkahvit väliin niin heti akkalauma kyttäsi tietäväisen näköisenä mun vatsan seutua "Ootko pieniin päin?" Nykyisin onneksi saapi olla rauhassa pömppömahainen :D Pikaista paranemista oksutaudista tytölle, on yks inhottavimmista taudeista maailmassa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No miekin kyllä nyt opin etten mene keneltäkään kysymyään. hitto vie mua mut olin aluksi ihan varma asiasta varsinkin kun tiedän ystäväni rakastavan lapsia ja heillä on lapsia. No nyt en kyllä kysy enää ikinä keneltäkään.
      Olisikohan noi puolituttujen utelut vain silkkaa uteliaisuutta??

      Poista
  13. Söpön vauvelin pyöräytit Nanni! :)
    En ole miekään viittiny keneltäkään koskaan kysyä, mutta on multaki joskus kyselty.
    Pömppömaha, minkäs teet:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin ihana vaavi meillä :)
      Veikkaan että monella naisella on tuo pömppis mikä ainakin mulla on.

      Poista
  14. moi! hahaa, mie oon KAKSI kertaa erehtynyt kysymään, oi ei..... ja molemmilla kerroilla oli siis oikeesti semmoset mahat että pakko olla raskaana, mutta ei sittenkään.. olipa noloa. nyt olen kyllä siitä viisastunut,en tod kysy!! :D

    Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie kans päätin viime viikosta oppineena etten kysy enää IKINÄ, sen verran nolotti.
      No sattuuhan noita :)

      Poista
  15. Heheh. Mä oon meinannu pari kertaa kysyä, mutta sitten olen tajunnut pitää suuni kiinni!! Mä uskon kans et se on nolompaa kysyjälle!!

    VastaaPoista
  16. Toi on aina aika riskialtis aihe ;) Itse en uskalla koskaan kysyä ellen varmaksi tiedä ;)

    VastaaPoista
  17. Voisin kirjoittaa aiheesta romaanin, mitä kaikkea lapsettomalta saatetaan kysyä, antaa vinkkejä yms.
    Varsinkin täytettyäni kolmekymmentä, toisilla oli enemmän stressiä siitä ettei meillä ole lapsia. Mutta nykyään on tuota ikää jo sen verran, että saa olla rauhassa :)
    Minä en loukkaantuisi tuosta kysymyksestä, jos sen tekisi ystäväni. Saattaisin nimittäin itsekin möläyttää saman hyvälle ystävälle.
    Ps. mekko on ihana <3

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -