AMMATTITAITO EI AINA TAKAA HYVÄÄ...

perjantai 16. syyskuuta 2016

...asiakaspalvelua.


Suomessa on totuttu aikalailla hyvään jos ei jopa loistavaan asiakaspalveluun. Itävallassa saimme huomata mitä on pas... huonoakin huonompi asiakaspalvelu. Siellä asuva ystäväni kertoikin minulle, että etenkin itävaltalaisnaiset ovat hyvinkin tympeitä ja sen saimme kokea viikon matkallamme. "Voinko olla jotenkin avuksi" lausetta ei viikon aikana kuultu kuin yhdessä liikkeessä. No mutta se siitä Itävallan palvelutasosta. 

Tänään menin suutariin teettämään neidin keppihevosen päitsiin lisäreikiä. Ensimmäisessä paikassa asiakaspalvelu oli ensiluokkaista siitäkin huolimatta, ettei heidän välineillä voinut reikiä tehdä niin paksuun kuosiin mitä päitsissä oli. Suutari neuvoi paikan minne minun kannattaisi päitsien kanssa mennä. Ajelin paikkaan jossa en ollut aikaisemmin käynyt, esitin hyvin iäkkään oloiselle suutarille asiani ja sain vastaukseksi epämääräisen murahduksen. 
Suutarilla meni reikien tekemiseen noin vajaa kymmenen minuuttia ja koko tuon ajan minulla oli "anteeksi että olen olemassa"-fiilis. Vanhus tupisi ja jupisi koko tuon ajan äyskien minulle ettei häneltä löydy samankokoisia rinkuloita mitä suitsissa jo oli. Kerroin, ettei se käyttäjää varmastikaan haittaisi, pääasia olisi se, että ne vihdoin saataisiin käyttöön olipa rinkulat minkä kokoisia tahansa. 
Reiät saatiin tehtyä, kiittelin suutaria monesti, maksoin ja lähdin kaikesta huolimatta hymyssä suin kotia. Vihdoin ja viimein Pipuna saa päitset käyttöönsä. 


Suutarista huokui varma osaaminen sekä ammattitaito, ainoa missä olisi ollut toivomisen varaa oli asiakaspalvelu. Aina osaaminen ei siis takaa kaikkea. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Neiti sai Nella-vuonohevos-kepparille päitset käyttöön. Onnellinen lapsi, onnellinen äiti. 

Oletko kokenut erittäin hyvää tai huonoa asiakaspalvelua?Kuulisin siitä mielelläni. 
-Nanni-

7 kommenttia:

  1. Olen joo, molempia 😄 Pitääkö tarkentaa 😅😅? No jyväskylän apteekki ja Jyväskylän Amarillo.. Loistavaa, ihanaa asiakaspalvelua.. Tampereella Rouhea Roust Ravintolassa myös. Suosittelen näitä heti kaikille 😄 Oulun scandic Hotellissa taas vähemmän ihanaa palvelua.. Jos kysy jotain niin ensin aloitetaan syvällä huokailulla..Saatiin mitä tarvittiin, mutta mieleen on jäänyt.. Oulu on muuten aivan ihana kaupunki ja onneksi tää kyseinen hotelli ei ole ainoa missä yöpyä..
    Hieman tarkensi..
    Mukavaa Viikonloppua 😍

    VastaaPoista
  2. Oon saanut nykyisin todella hyvää palvelua ja tapanani on kiittää siitä välittömästi. Mieleen on jäänyt ei niin miellyttävä tilanne muutaman vuoden takaa; meille tehtiin isoa kylppäriremonttia ja remonttireiska suositteli tiettyä kalusteliikettä mistä tilata kaappi. Enpä muista saaneeni ikinä niin huonoa ja tympeää palvelua, kyseessä oli siis vain peilikaapista. Myyjä suorastaan v***uili, me oltiin ihan hoo moilasena. Oli helppo päätös ajaa toiseen liikkeeseen, jossa saatiin asiallista palvelua ja kaappi siis sieltä heti tilaukseen. Ei voi kuin ihmetellä mitä myyjä luuli saavansa aikaa nöyryyttämällä mahdollista tulevaa asiakasta?

    VastaaPoista
  3. Yleensä saan kyllä hyvää palvelua, en voi valittaa. Mutta, toisinaan kun pienellä paikkakunnalla asuu ja "kaikki" tuntevat toisensa, minua ärsyttää kun kauppias/myyjä alkaa utelemaan sukulaisestani tai kertoo mitä joku toinen on ostanut. Tämä on mielestäni huonoa palvelua!

    VastaaPoista
  4. Omassa ammatissa tuo asiakaspalvelu on hyvinkin aiheesta esillä, joten siihen tulee kiinnitettyä paljon huomiota. Kyllä ne asiakkaat saavat hyvästä palvelusta kokemuksen, että sitten yritykseen haluaa palata uudelleen. On itsellä kokemuksia hyvästä ja huonosta palvelusta.

    VastaaPoista
  5. Kummastakin kokemusta ja yleensä kyllä annan kummastakin palautetta! Lahden Karisman Kicksin myyjät ovat erittäin ammattitaitoisia ja palveluhenkisiä; kuuntelevat asiakasta ja osaavat auttaa. Ensimmäinen kerta teki niin hyvän vaikutuksen, että olen nyt sen vakkariasiakas likan kaa ja he tietävät syyn <3.
    Erittäin huonoa jopa alentavaa ja syyttävää palvelua olen saanut lähiapteekista, syttivät minua reseptin katoamisesta, vaikka resepti oli heillä ja toisalta en tiedä miten pääsisin e-resepteihin edes käsiksi! kyseiseen apteekkiin en menis vaikka ois ainoa apteekki koko paikkakunnalla.
    Viimeisin huono palvelu mihin reagoin ja annoin palautetta on mieheni kokema; oli ostamassa minulle syntymäpäivälahjaa Helsingin keskustan Rajalasta ja nuori myyjätytteli oli ollut erittäin nokkava ja ylenkatsova jopa halventava. Kun kuulin niin heti lähti Rajalaan vietiä. Onneksi kameroita ja niiden osia saa muualtakin. Paljon olen saanut anteeksi pyytelyitä ko. asiasta kun pilasivat osan lahjan glooriasta (paitsi itse tytyltä) ja jopa kons.johtajalta yhteydenottopyynnön, kun tarvitsen kamera ja valokuvaus tavaraa :)
    Jaloillaan ja rahoillaan voi aina 'äänestää'.

    VastaaPoista
  6. Pääasiassa hyvää ja huonot onneksi unohtuu, kun haluaa unohtaa. Onneksi Suomessa koulutus on hyvää ja asiakaspalveluun panostetaan. Voi olla, että tämä suutari ei ole paljon asiakasapalveluun käynyt koulua...Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
  7. Olen saanut yleensä aina hyvää palvelua. Joskus lehtikauppias on suuttunut ja lyönyt luurin korvaan kun en ole tilannut myytävää lehteä.
    Hyvää sunnuntaita <3

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -