maanantai 7. marraskuuta 2016

KUN NAINEN TANKKAA ...


... niin kaikki on mahdollista. Tai sanottaisiinko, että kun minä olen ratissa niin kaikki on mahdollista. Eihän sitä saa yleistää, etten vain loukkaa ketään.  
Puhutaan siis vain siitä kun minä pääsen loistamaan autotietämykselläni. 
En osaa vaihtaa renkaita. Se olisi varmasti hyvä taito osata mutta kun mies sen aina tekee niin minun ei ole tarvinnut edes vaivaantua. Autan kyllä kantamaan renkaat varastosta ja varastoon. 
Osaan laittaa pissapoikaan nestettä mutta tuossa uudessa kinderin kokoisessa kauppakassissani pissapoika on niin hankalassa paikassa, että meinasi ensi kerralla mennä sormi suuhun. 
No siihenpä ne minun osaamiset sitten rajautuukin. Tiedän mitä eroa on bensalla ja dieselillä, automaattivaihteisella sekä manuaalilla, tarviiko minun enempää tietää? Minähän en ole automekaanikko, eikä minusta sellaista tule. 


Mielestäni olen hyvä kuski, mutta eikös me jokainen olla sitä omasta mielestään? Jonkun mielestä saatan olla vaaraksi liikenteelle mutta omasta mielestäni osaan ajaa ihan hyvin. 

Joskushan sitä blondius nostaa päätään enemmän kuin toisena päivänä. Viime viikolla se tollous ja blondius olivat yhtä aikaa läsnä. Lopulta kävi niin, etten voinut kuin nauraa itselleni ja kiittää siitä, ettei onneksi kukaan kuullut pääni sisällä käymääni keskustelua. 


Vein poikaa treeneihin ja mies pyysi käymään samalla reissulla tankkaamassa ABC-asemalla jotta saisimme bonukset tankkauksesta. 
Niimpä minä karautin asemalle ja pätevänä rupean tuumasta toimeen. Maksukorttia laittaessani automaattin mietin, että miten ihmeessä tää masiina tietää, että minä haluan kerryttää niitä bonuksia. Tuumasin muutaman sekuntin ja ajattelin, että no ei se varmaan tiedäkään. Olkoot mokomat bonukset, tankkaan ilman niitä ei se mies sitä saa tietää. Ääh en voi skipata niitä bonuksia kun sen vuoksi olen täällä. Ei hitto miten tää homma toimii. Tässä vaiheessa mietin jo itsekin, että koska olen viimeksi tankannut kun tämä tuntuu niin vaikealta. Olisikohan viikko sitten viimeksi mutta milloin lie tankilla jossa kerrytetään bonuksia. 
Siinä vaiheessa sytytti. Ahaa tässä tarvitaan sitä bonuskorttia mitä kassallakin käytetään. Olo oli jo niin ääliö ettei pahemmasta väliä. Huoh. Niinkuin Minäkö keski-ikäinen-blogin Tiiakin totesi kerran blogissaan "mahtavaa olla minä".


Ahaa elämykseni jälkeen en silti hievahtanut mihinkään vaan seuraava älynväläys oli jo tekemässä tuloaan. "Mutta mitä  nyt kun menen hakemaan autosta sitä bonuskorttia, jokuhan menee mun edelle sillä välin"? Minne edelle, jos saan kysyä. Eihän siinä jonossa ensinnäkään ollut ketään eikä sitä bonuskorttia hakiessa tarvitse autoa mihinkään siirtää. 
Hyvä minä, vitsi kun mulla järki leikkaa. Näin sitä voi taas olla itsestään ylpeä. Mutta hohoi naiset, minä tein sen. Tankkasin ja sain siitä jopa bonukset. 
Voisiko syynä aivottomuuteen olla samana päivänä laitettu influessarokote vai ihan vain minun luontainen ominaisuus olla aina hieman kujalla? Samapa tuo. 


Onneksi tiedän, etten ole ainoa joka töppäilee silloin tällöin. 

Kerran sain olla todistamassa hyvän ystäväni tankkauskatastrofia. Itse en ollut tuolloin paikanpäällä vaan puhuimme samaan aikaan puhelimessa. 
Pian luurin toisesta päästä alkoi kuulumaan valtaisaa kiroilua. Ystäväni oli tankannut dieselautoonsa bensaa. Siinä vaiheessa hymy hyytyi puhelinlankojen molemmissa päissä. 
Tilanne vaikutti hetken pahemmalta kuin olikaan. Pikainen puhelu appiukolle ja saimme huokaista helpotuksesta, tai siis mitäpäs minä huokailemaan eihän se minun autoni ollut. Mutta huokaisinpas kuitenkin, koin olevani osasyyllinen sillä ystäväni keskittyminen meni puhelimessa puhumiseen. 
Appiukon neuvo oli, että jos bensaa oli mennyt vain vähän niin ei muutakuin tankki täyteen dieseliä. Tämä neuvo pätee siis vain vanhempiin autoihin. Uudet autot eivät todennäköisimmin suvaitse vääriä menovesiä. 


Summa summaarum, auton kanssa eläminen on lähes yhtä jännittävää kuin karhun kohtaaminen. Luojan kiitos olen kohdannut karhun niin, että välissämme on ollut karhun kestävä aitaus. 

Olenko ainoa joka töppäilee auton kanssa vai löytyykö sieltä muita ihanaisia naisia jotka eivät ole täydellisiä?

30 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat ja hei meille tapahtuu <3 Sain muuten mieheltä vinkin, että kylmäasemilla on tuntuvasti edullisempaa bensaa, bonuksista huolimatta. Pitäisi varmaan suorittaa joku matemaattinen laskuyhtälö, mutta kait ABC:lläkin on kylmäasemia? Johtuuko muuten tuosta edullisemmasta hinnasta, ettei Nesteen kylmäasemalla käynyt plussakortti tai heh siitä, ettei siinä ole K-myymälää liitännäisenä.

    Tulipahan probleemeja. No mutta pahin pelkoni on tankata dieselautooni bensaa, toivottavasti siitä ei kukaan saa koskaan lukea blogissani.

    Oot ihana, muiskuja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi mie käynkin siellä kylmäasemalla kun se on halvempaa mut jostain syystä mies on nyt alkanut suosimaan abc.tä niiden bonusten takia. En jotenkin jaksa uskoa, että bonuksilla se silti on halvempaa kun lähtöhinta on korkeampi.
      Eikö olekin ihanaa olla nainen ja varsinkin me <3
      Joo mulla on toi sama pelko ja hitsi kun meillä on nyt molemmat autot niin bensa kuin dieselikin niin olen aina hysteerinen kun menen tankille että varmasti laitan oikeaa ainetta tankkiin.
      Sieki oot ihana. Muiskuja <3

      Poista
  2. Mie olen semmonen autoilija, että mulla ei olekko maaseutu kortti, lähikaupungissa käyn, mutta ajelen omia oikopolkuja. Jos vähääkään poikkean tutulta kadulta, eksyn... voi kuinka monta noloa tilannetta on eksymisistäni, huh. En omaa suuntavaistoa laisinkaan ja toisinaan autonkin kanssa sattuu ja tapahtuu :)

    Kiva postaus aihe Nanni, haleja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. TUo suuntavaisto on minullakin suhteellisen surkea. Ressaan kaasutella keskustassa varsinkin ruuhka-aikana.
      Ihanaa viikkoa Sari <3

      Poista
  3. Voi, viimeviikolla olin mieheni jättänyt työpaikalleen ja ajo omalleni oli alkamassa. Odottelin risteyksessä, että pääsen lähtemään. Katsoin että tuolta on auto tulossa ja ehtisin siihen edelle. Niinpä,olisi pitänyt sittenkin odottaa että tie on sata vapaa,kuten yleensä odotan.. Viereen ilmestyi harmaa auto joka tööttäsi.. Annoin tietä toiselle kaistalle ja suhahti auto vain ohi. Menin omalle kaistalle ja sydän jyskyttäen jatkoin matkaa töihin.. Hui!
    Olen yhtä mestari tankkaamisessa.. Renkaan vaihto onnistuu jos saan pultit auki 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, tuollaiset vähältä piti tilanteet on kammottia. Itse olin kerran ohittamassa rekkaa Tornio-Oulu välillä ja vastaan tulikin auto kun olin puolessa välin rekkaa, voi hitto että olin saada sydärin. Äkkijarrutus vaan ja väistö takaisin rekan taakse. Oli pakko pysähtyä tien reunaan kun kädet tärisi ja itketti niin älyttömästi.

      Poista
    2. Hui, kauhia. On kyllä sattunut sinullekin.. :( Siksi mie en ohittele rekkoja..
      Sillä kuskilla oli liikaa vauhtia siksi se pääsi minun kans tapahtumaan. Mutta mie odottelen entistä tarkemmin..

      Poista
  4. Ihana Nanni :) Kyllä sitä on tullut töppäiltyä joskus itekkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten se tuo auto onkin semmoinen kapistus että sen kanssa aina sattuu ja tapahtuu :D

      Poista
  5. Voi ihana sinä😂. Kerrankos sitä nyt sattuu! Minä joskus pysäköin auton väärin päin bensapumppuun nähden, fiksuna tyttönä sitten katsoin, että toisella puolella on tilaa, ajaa hurautin auton sinne ja kas kummaa, tankki olinedelleen väärällä puolealla, vähän nolotti, ihan kuin joku piilokameravitsi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä :D
      Tuokin on niin parasta, ööö missäs se tankki olikaan.
      Mies on meillä aina se joka kyselee että kummalla puolella tankki on ja se taitaa ollakin ainoa asia minkä mie muistan.

      Poista
  6. Hauska kirjoitus :) Täällä kans, joka ei osaa vaihtaa renkaita ja eipä paljon muutakaan mikä autoon liittyy. Mulla on varmasti maailman huonoin suuntavaisto, olen useamman kerran ollut ihan väärällä tiellä jos on pitänyt johonki ihan outoon paikkaan mennä ja sieltä sitten vielä päässä poiski:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanopa muuta, en kyllä juuri autoista ymmärrä.
      Rovaniemi on paikka missä en ole vieläkään oppinut ajamaan vaikka käymmekin siellä säännöllisesti.

      Poista
  7. Aivan ihanat kuvat :)). Sattuu ja tapahtuu täälläkin ja muutamaan otteeseen on saanut itselleen nauraa ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :D
      Onneksi osaamme nauraa itsellemme :D

      Poista
  8. Mulla ei ole autoa, syystä :D En vain kestä sitä kaikkea huolta, mitä siitä tulee. Varmasti jäisi vielä tankkaamatta ko unohtaisin :D On niin paljon aina mietteitä tuolla päänupin sisällä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meillä mies hoitaa autoasiat, mulle jää silloin tällöin tuo tankkaaminen ja sekin vaikuttaa haastavalta :D

      Poista
  9. Ihana postaus! Olet kyllä taitava, jos pissapoikaankin lisäät nestettä ja renkaiden vaihtoon osallistut! Itse ajan ja tankkaan, loput huollot ja siivoukset hoitaa mieheni. :) Kerran sanoin että voisin pestä autoni, hän tokaisi että ei tarvi. Mieheni on aika tarkka, kai pelkää että naarmutan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lupaan sinulle, että pissapoikaan nesteen laitto on oikeasti tosi tosi helppo, kantsii kokeilla.
      Mie rakastan autonpesua. En voi sietää likaista autoa ja miehelleni se taas on yks ja sama mutta sit kun menen pesemään niin johan sieltä tulee neuvoja oikein olan takaa ja juuri tuo naarmuttamisasia sillä on pelkona etten osaa pestä vaan pilaan koko auton.

      Poista
  10. Meillä on kaksi autoa, toinen uudempi ja toinen museoikäinen, miehen harrasteauto. Ensiksi mainitulla ajelen harvakseltaan, mutta vanhuksen ratin taakse en ole kaivannut vuosiin. Täältäkin saattaisi löytyä aika raakaa materiaalia autopostaukseen, pitäisiköhän kopioida ideasi. :D

    Hei ihanainen, blogissani on sinulle tunnustus. <3

    http://pikku-bambin.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kopioi ihmeessä, lupaan tulla lukemaan heti kun julkaiset autopostauksesi :D
      Oi, miepä käyn kurkkaamassa jättämääsi haastetta <3
      Kiitos ihanuus.

      Poista
  11. Minä en (ainakaan omasta mielestäni) ole stereotyyppinen nainen, mitä autoihin tulee. Osaan vaihtaa renkaat ja olen vaihtanutkin useaan otteeseen, osaan mielestäni ajaa ja tankkaaminenkin sujuu.. paitsi ihan ensimmäisellä kerralla, kun olin yksin liikkeessä juuri ajokortin saaneena 18-vuotiaana ja menin tankkaamaan veljeni autoa, jolla huristelin. En kertakaikkiaan saanut bensatankin korkkia auki. En, vaikka käänsin minne suuntaan ja vaikka kuinka lujaa. Kamppailuni oli huomannut sitten joku ystävällinen keski-ikäinen mies, joka lähestyi minua ja kysyi, että voisiko auttaa... pakkohan se oli kiitellen ottaa miehiset korkinvääntövoimat vastaan, vaikka hävetti, että enkö minä saa edes tankkia auki :D

    Mutta hei, pääasia, että sain kuitenkin tankattua ja sama juttu sulla myös.. ja saipahan taas sitten jälkikäteen ainakin nauraakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi iso peukku että osaat vaihtaa renkaat, aivan kateeksi käy. Ei kerrota siitä mun miehelleni. Yleensä minäkin osaan tankata mut nyt se tuntui jotenkin vaikealta, tai ainoa vaikea asia oli niiden bonusten saaminen :D
      Selvisikö mikä siinä tankin korkissa oli ettei se auennut?
      Jeps, hyvä me, kyllä me osataan.

      Poista
  12. Tutun kuuloista, minullekin on sattunut auton kanssa kömmähdyksiä 😂 Esim menin kauppaan enkä muistanut että olimne vaihtaneet auton juuri ja etsin vanhaa autoa ja soitinkin aviomiehelleni itku kurkussa että auto on varastettu...ja kädessä ollutta autonavainta painaessani havahduin puhelun aikana että olinkin autoni vieressä 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä jo paras mitä olen kuullut 😂😂😂 hyvä sie, olet ihana.
      Kerran salilla meidän auton vieressä oli tasan samanlainen auto värineen päivineen. Joku mies repi auton ovenkahvaa ja kummasteli ettei se aukea, mieheni sattui samaan aikaan paikalle ja totesi miehelle että pitäisikö sinun kokeilla oman auton ovia 😂😂😂

      Poista
  13. No, mutta pääasiahan on, että tankkaus onnistui :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näinpä 😂😂 vaikka hieman haasteella.

      Poista
  14. Aivan ihana piili, niinku punainen paholainen, minäkin haluan!
    Ajan harvakseltaan, viimeisestä auton tankkauksestanikin varmaan 15 vee aikaa... Tämä syksy toi haasteen kun auto vaihtui automaattivaihteeseen mutta hyvin oon klaarannut vaikka ei oo helppoa ollutkaan 😅

    VastaaPoista
  15. Heh, hauskoja juttuja. Ei liity autoon...mutta tulin töistä kotiin ja jonkin ajan päästä aloin etsiä kännykkääni. Ei repussa...ei pöydillä...ei niin missään...jätinkö mä sen töihin...ei, ei se siellä voi olla. Arvaa tunsinko itseni hölmöksi, kun huomasin puhuvani siihen samalla, kun etsin sitä kissojen ja koirien kanssa =D.

    VastaaPoista
  16. :D Itsestäni tuntuu ettei muita asemia olekaan kun näitä bonuskorttiasemia, aloin miettimään milloin olisin tankannut näyttämättä korttia! Mutta monessa asiassa kyllä hönöilen, nyt siitä on vielä hyvä syyttää valvomista ja imetystä... ;)

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-