keskiviikko 30. marraskuuta 2016

STRESSITÖNTÄ JOULUN ODOTUSTA

Huonekuusi Prismasta. Pallokynttilät Balmuir.

Täällä odotellaan joulua vailla minkäänlaista stressiä. Joulun odotus on leppoisaa kuin kesäpäivä. Ja kissanviikset ole. Viime viikolla tajusin, että jouluunhan ei ole enää montaa kuukautta vaan ainoastaan muutamia viikkoja eikä meillä oltu ajateltu joulua pilkun vertaakaan. Nuorempana aloittelin lahjojen hankinnan jo lokakuussa ja jouluksi kaikki oli valmista. Kuinka onkaan nykyään? Edelleenkin olisin innokas laittamaan lahjat ajoissa mutta pakko odotella veronpalautuksia mikäli niitä tulee. Stressitön joulunodotus on vaihtumassa valitettavasti siihen, että teen pikaisia pyrähdyksiä kaupungilla. Pipon tupsu kuurassa säntään kaupasta toiseen ja toivon saavani sen mitä olin lähtenyt hakemaankin. 

Nyt voin jo hieman höllätä kiristävää pipon reunusta, sillä lahjapiilo alkaa täyttymään paketeista mutta useampi paketti on vielä hakematta. Ennen ompelin joka joulu osan paketeista. Itse tehtyjä paketteja sai mm. äitini, anoppini sekä lasten kummit. Minne katosi se innostus ja aika tehdä kivoja pikkupaketteja itse, puhumattakaan itsetehdyistä joulukorteista? Ei harmainta aavistustakaan. 

Kortti-innostus nosteli viikko sitten päätään ja teinkin useamman illan joulukortteja sormet kuumaliimasta rakoilla. Tuohon saavutukseen olen enemmän kuin tyytyväinen. Tänä jouluna osa ystävistä saa siis itsetekemiämme kortteja. 
Näistä lupaan laitella kuvia myöhemmin. 

Osan jouluvalmisteluista ulkoistin. Mitä tämä tarkoittaa? Siitä kirjoittelen seuraavassa postauksessa. 

Stressi nosteli siis jossain vaiheessa päätään, mutta päätin katkaista kamelinkaulan ja ottaa loppuodottelun rennommin. Tulee se joulu ilman hermoromahdustakin. Saa nähdä toteutuuko ajatukseni.


Kuinka siellä sujuu joulunodotus? Älä vain sano, että kaikki on hallinnassa?

32 kommenttia:

  1. No ei ole hallinnassa, ei todellakaan! Kaikki on oikeastaan tekemättä, muutama lahja on hankittu, aika monta vielä hankkimatta ja mikä pahinta niin niihin ei ole vielä edes ajatusta... mutta joka vuosi on ollut sama tunne ja joka vuosi se joulu on sieltä joka tapauksessa tullut, että,eiköhän tänäkin vuonna käy niin! Meillä on tässä vielä ennen joulua yhtenä viikonloppuna synttärikahvit sukulaisille ja toisena lastenkutsut kymppiveen kavereille, että jouku on täällä ennen kuin huomaankana... niin ja nyt tulevana viikonloppuna olen luonnollisesti luvannut olla ratsastustallin kisoissa buffassa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua. Mun tilannehan kuulostaa siis jo melkeinpä hyvältä jos katsoo kaikkea tuota mitä sinulla on vielä joulun alla. Meillä on neidin kisakausi eli aika paljon menee aikaa sinne mutta onneksi loppusuoralla ollaan sen suhteen.

      Poista
  2. Hei sinulla on kaunis blogi! Hauskasti kirjoitit joulun odotuksesta! En sano, että hommat on hanskassa, mutta jotakuinkin hallinnassa... Lahjoja on vielä hankkimatta, mutta en ota stressiä!
    Oikein ihanaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos palautteesta Mamma <3
      Onneksi olen nyt saanut osan lahjoista hankittua mutta osa on vielä kaupassa. Koti alkaa olemaan aika jouluinen vaikken mitään suuria koristuksia ole laittanutkaan. Kuusi enää ja se saa riittää.,

      Poista
  3. Ei ole tääläkään vielä paljoa joulua mietitty ja onneksi olen lomalla pari päivää ennen aattoa, niin ehtii silloinki vielä touhuilla. Yritän olla kans stressaamatta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse sain taas jostain flunssan niin se lisää omaa stressiä kun en jaksa tehdä tällä hetkellä yhtikäs mitään. Olen kyllä nyt sairastellut tän syksyn aikana ihan tarpeeksi.

      Poista
  4. Ei ole hallinnassa. Taikinat hommattua ja olohuoneessa on Jouluverhot.. Joulukoristelaatikko hukassa, jossain se on muuton jäljiltä.. Lahjoja on ostettu tasan yks ja senkin on ostanut siippani neidille..Eikä tuu edes veronpalautuksia.. Mutta kyllä mie Joulun vielä kotia teen,sitten kun ehdin.
    Lahjojen kans taitaa käydä kuten viimevuonna, meidän neiti saa kaksi tai kolme pakettia, minulta ja sipulia. Eikä me aikuiset osteta ollenkaan lahjoja. Ruokaa ja Joulun herkkuja sitten enempi :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikuisille se ruoka ja joulumieli on varmasti se isoi juttu. Joululaulut tekee itselle sen joulutunnelman sekä kynttilät ja jouluvalot.
      Ihanaa joulunodotusta ihana Nunnu <3

      Poista
  5. Ei todellakaan ole hallinnassa :) Mulla aina jää joululahjat vika viikolle. Nyt en ole laittanut kuin yhden lahjan ja ei onneksi monta pakettia tartte edes laittaa. Tangon ollaan luvattu nuorimmalle tytölle laittaa, on sen verran hintava ettei monta pakettia saa sen lisäksi. Vanhimmalle tytölle piti just maksaa autokoulun kakkos ja kolmos vaihe. Mätkytki vielä itelle tuli, ettei pahemmin tule varmaan joululahjoja laitettua. Lapset onneksi ovat tämän ymmärtäneet :) joulut vietetään yleensä muualla, joten ruoan suhteen ei onneksi tartte stressata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, noi mätkyt ei kyllä joulun alla naurattais.
      Minne menette tänä jouluna? Me ollaan kotona ja käytään jouluaterialla anoppilassa.

      Poista
  6. En aio ottaa minkäänlaista stressiä joulusta. Iän myötä sitä on oppinut höllentämään kireitä pipoja...monta asiaa on tekemättä mutta yksi juttu päivässä riittää. Lahjat olen suunnilleen tilannut kotisohvalta koska aivoni eivät toimi ollenkaan ruuhkaisessa kaupassa, vaikka ne olis kauppalistassa niin saatan kotona huomata että ne lojuu edelleen siellä kaupan hyllyllä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oma stressini kohdistuu lähinnä lahjoihin, muut joulupuuhat ei niinkään stressaa.

      Poista
  7. Hahahha !Ei todellakaan ole hallussa, mutta no stress! Kaikki menee just niin kuin pitää <3

    VastaaPoista
  8. Samalla kaavalla menen, kuin aikaisempinakin vuosina. Kiirettä piisaa ja ideoita tulee vielä aattonakin, mitkä on sitten "pakko" toteuttaa. Tänä vuonna olen kuitenkin töissä ja lomaa on ennen joulua, joten periaatteessa pitäisi olla ainakin aikaa tehdä joulujuttuja.
    Mukavaa torstaita! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi ku mulla taas ei oo mitään ideoita mitä ylipäätään toteuttaa.
      Oi, sie olet töissä. Ei käy kateeksi.
      Oli ihana nähdä eilen <3

      Poista
  9. Joulutouhut on aloitettu jo ajoissa, niin en stressaa.
    Paljon on vielä hommaa.
    Lahjoja olen jonkun verran jo ostanut.
    Mukavaa joulukuun ensimmäistä päivää Nanni!❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi, että oon kade. Pitäisiköhän ensi vuonna aloitella aikaisemmin itsellänikin.
      IHanaa viikonloppua Sari <3

      Poista
  10. Kyllä kaikki on hallinnallisesti vielä kellarissa..tai no yhden laatikon olen kantanut jo ylös ja joulutähdet ovat odottamassa aukaisuaan ja ripustusta vaille ikkunassa.
    Tällä vauhdilla on jo juhannus ennekuin mun jouluvalmistelut ovat valmiit :)
    Ressitöntä viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, mulla alkoi niin tuo juhannus naurattamaan mutta joo, tiedän fiiliksen. Juhannus se ehtii minukin tahdilla tulla.
      IHanaa viikonloppua Satu <3

      Poista
  11. On pakko olla stressamatta, kun joulutouhut pystyy aloittamaan vasta vähän ennen joulua.
    Mutta eiköhän siinä(kin) ajassa ehdi... Mukavaa joulukuun alkua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tuntuu että mitä enemmän on aikaa niin sitä enemmän sitä stressaa. Sit kun on vähän aikaa niin sen käyttää sit tehokkaasti.
      IHanaa joulunodotusta sinullekin.

      Poista
  12. Hih, tiedätkös. Minä olen sellainen ihminen, joka jollain tavoin ihan tarkoituksella jättää suuren osan asioista ihan joulun alle. Koen jotain ihmeellistä mielihyvää siitä, että vain hetki ennen aattoa seikkailen ruuhkan seassa etsimässä lahjoja! :D Mutta olen nyt kuitenkin jo aloittanut, ensimmäiset lahjat on jo kauniissa kääröissä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toiset ei voi sietää ruuhkassa säntäilyä kuten minun äitini, sit on taas me jotka jostain vinksahtaneesta syystä tykkäämme siitä puuhasta.
      Täällä löytyy myös muutama paketti.

      Poista
  13. Kyllä se joulu aina syntyy ja menee omalla painollaan, joskus isommalla ja joskus vähemmällä stressillä. <3 Sieltä se tulee kuitenkin. Ihanaa viikonloppua Muru <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinä olet niin oikeassa kuin olla voi.
      Täällä lähdetään pikkujouluihin ja miten niin mulla on ulkonäkö ja vaatekriisi.
      Muiskoja viikonloppuun <3

      Poista
  14. Ihaan ekaksi, ihanat pallokynttilät ♥ Mä oon ihan kynttiläfriikki, muutossa huomasin että vaikka niitä poltan joka päivä- varasto on melkoinen, riittää toviksi mutta sitten löytyy taas ihania uusia kynttilöitä...huokaus...Niin ja joulusta. Mä laitoin ekat koristeet vasta tänään, paketteja on muutamia hankittuna ja varsinainen jouluostos päivä vasta edessä. Mutta en ressaa, muutto ollut tosi vaativa rutistus ja tärkeintä saada koti kuntoon. Joulu tulee omalla painollaan, ressataan me tai ei, nih. Ei siis ressata ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ostin ne Balmuirin alennushyllystä. Alesta huolimatta ne on kynttilät joita en varmaan kuunaan raski polttaa, haittaaks se :D
      Ihana kuulla, että muitakin on joilla joulun laitto on vielä kovasti vaiheessa.
      Ei stressata ei <3

      Poista
  15. Meillä ei ole tehty vielä joulun eteen yhtään mitään, mutta nyt kun poikien puuhakalenteri on potkaistu käyntiin niin sen avulla saan näppärästi hoidatettua leivontaa ja koristeluja. Kaikkein suurin ponnistus on vuosittainen joulujärjestely. Syksyn aikana kertyneet oudot pinot pitäisi raivata pois ja jestas niitä kasoja riittää. Minulla on koko syksyn naistenlehdetkin muutamaan poikkeusta lukuunottamatta lukematta. Jääkaappi pitäisi pestä kunnolla. Portaikon seinät pitäisi pestä, kun joku on rähminyt ne.

    Töissä vuoden kolme viimeistä kuukautta ovat aina ne kiireisimmät ja minulla ei ole yhtään lomaa tänä vuonna. Voi olla, että kun jouluaatto koittaa, niin tästä rouvasta on veto poissa.

    Minä ulkoistan jouluvalmisteluja rankasti. Laatikot ja rosollin valmistaa Stockman, kinkkua pummin isältäni. Minulle jää tehtäväksi vain kalat ja jälkkäri. Lattioiden ja kylppärien pesun tekee siivooja. Pojat hoitavat suurimman osan leipomisesta ja koristeluista.

    Jos jotain ei ehdi, niin ei se maailma siihen kaadu. Jälkkäriksi voi ostaa jäätelöä ja pari pientä pinoa mahtunee vielä sohvan alle piiloon :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että jollain muullakin on vielä hommat tekemättä.
      Meillä saa lapset osallistua joulun valmisteluun niin pitkälle kuin vain taidot riittävät. Neiti tekikin jo piparit ja vitsi miten olin siitä panoksesta tyytyväinen <3
      Anopilta saan lanttulaatikon ja muita meillä ei syödä. Muu ruoka löytyy kätevästi kaupasta. Ihania olkoot he jotka ehtivät tehdä itse, minä en ehdi enkä kyllä jaksaisikaan kun kaupastakin saa.
      Aaton traditio minulla on tehdä kakku anoppilaan kun menemme sinne syömään. Sitä olen nyt pohtinut, että mitä herkkua tekisin tänä vuonna. No se selvinnee varmaan aattoon mennessä :)
      Juu, olen kyllä sitä mieltä, että niin joulu kuin muutkin juhlat tulee vähemmälläkin aherruksella.
      Aivan ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  16. Mä en ota mitään stressiä. Lahjat on kyl vielä hankkimatta...paitsi itselle =D.

    VastaaPoista
  17. Lahjat ostettu ja jouluruuatkin monet pakkasessa eli ei hätää. Saan alkaa nauttimaan ja odottamaan joulua 😃Ihanaa adventtia ❤

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-