keskiviikko 18. tammikuuta 2017

IHASTUTTAVAN VIHASTUTTAVAT NETTIKIRPPARIT


Viime vuosien aikana nettikirpparit ovat alkaneet sivuttamaan perinteiset kirpparit ja nykyään netissä on kirpparisivustoja joka lähtöön. 
Netissä myyminen tuntuu paljon vaivattomammalta kuin hinnoitella jokainen tuote erikseen ja lähteä niitä kuskaamaan kirpputoripöydälle. Itse tykkään kuitenkin edelleen myydä myös niillä perinteisillä kirppareilla mutta olen lisännyt nettikirppisten käyttöä viimeisen vuoden aikana roimasti. 

Mutta mitkä onkaan nettikirpparin ongelmat? Vai onko sellaisia? 
Itse olen tehnyt useat onnistuneet myynnit netissä mutta vastaan on myös sattunut niitä ostajaehdokkaita joiden kanssa kaupat eivät onnistu ikinä. 


Helminä näissä nettimyynneissä on mm seuraavanlaiset ostajat:

- "Voin tulla hakemaan tuotteen huomenna". Huomista ei koskaan tule, ostaja siirtää hakuaan loputtoman pitkään eikä lopulta hae varaamaansa tuotetta koskaan.
- Ostaja varaa tuotteen mutta sen jälkeen hänestä ei kuulu pihahdustakaan.
- Sinulta kysellään tuotteesta tarkempian tietoja mm. mittoja, kokoa, kuntoa jne vaikka olisit ne aika tarkkaan kertonutkin, kun laitat tuotteen mitat kyselijälle, ei hänestä enää kuulu mitään. Voisiko olla kohteliasta esimerkiksi todeta, että koko ei ole sopiva ennemmin kuin, ettei kommentoi mitenkään. 
- Laitat tuotteelle hinnan, omassa tapauksessani hinnoittelen tuotteet aina todella halvaksi ja monesti olen jopa antanut ilmaiseksi tai kahvipaketin hinnalla, tästäkin huolimatta hinnasta kehdataan tingata. No tinkaaminenhan ei koskaan ole pahasta mutta itse en kehtaisi muutaman euron tuotteesta enää tinkiä. Eräskin ostaja alkoi tinkaamaan hinnasta siinä vaiheessa kun olimme jo kasvokkain tekemässä kauppoja. Kyseessä oli neidin vanha mutta hyväkuntoinen Ticketin toppahaalari, totesin ostajalle, etten laske hintaa kun tuotteelle oli pitkä jono ottajia.
-Helmenä arkun pohjalla mielestäni on seuraavanlainen törkeys joka ei ole tapahtunut itselleni vaan ystävälleni: hän laittoi facebookiin ilmoituksen jossa annettiin tuote. Tuote varattiin varsin  nopeaa mutta seuraavaksi tuotteen varaaja kyseli että voisiko ystäväni tuoda tuotteen hänelle kun hänellä ei ole autoa. Siis oikeasti. Saat tuotteen ilmaiseksi niin kehtaat sitten vielä vaatia kotiovelle kuljetusta. 

Onnistuneet kirpparimyynnit ilahduttavat yleensä molempia osapuolia ja onneksi olenkin tehnyt monet todella sujuvat kaupat. Yleensä sujuvien kauppojen jälkeen laitan vielä ostajalle/myyjälle viestiä perään ja kiitän sujuvista kaupoista. 

Itse kun laitan myynti-ilmoituksen, pyrin ottamaan kuvan josta varmasti saa selvää millaisesta tuotteesta on kyse sekä tuotteen kunto näkyy hyvin kuvassa. Tekstiin ilmoitan todella tarkkaan tuotteen tiedot sekä jos siinä on jotain vikaa tai kulumaa. 
Viimeksi möin netissä lähes uudenveroisen päiväpeiton jossa oli langankiristymä, mainitsin asian myynti-ilmoituksessa sekä ostajalle vielä uudestaan kun hän tuli hakemaan päiväpeittoa. Iloisesti hän huikkasi ettei haittaa yhtään kun hän vie peitteen mökille. 
Ihanaa, että onnistuneita kauppoja on enemmän kuin niitä haastavia tilanteita jossa saat enemmän harmaita hiuksia kuin hyvän mielen. 

Mahdollisimman selkeillä kuvilla on helpompi myydä kuin epämääräisen sohroisilla kuvilla. 

Millaisia nettikirppiskokemuksia sinulla on. Oletko tehnyt hyviä kauppoja vai onko tiellesi sattunut niitä arjen helmiä joiden kanssa verenpaineesi nousee taivaisiin?


47 kommenttia:

  1. Olen tehnyt hyviä nettikirppiskauppoja. Olen myynyt ja ostanut!
    Jonkun verran olen tavaraa lähettänyt. Lähettämisessä on ainoastaan harmillista, kun halutaan vielä tinkiä postimaksut!
    Kerran pyydettiin, että lähetän dvd elokuvat ilman kansia. Olisi tullut halvempi postimaksu.
    En lähettänyt dvd elokuvia sitten ollenkaan. Sain ne myytyä toiselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse möin pojan pleikkaripeleja syksyllä ja joku mies niitä halusi ostaa muttei koskaan tullut niitä hakemaan ja lupasin jopa viedä ne hänelle kun olen autolla liikenteessä, no sekään ei sopinut. laitoi pelit uudelleen myyntiin niin hän otti jälleen yhteyttä ja alkoi tinkaamaan hinnasta, sen jälkeen en enää vastannut hänelle mitään ja möin pelit toiselle ostajalle.

      Poista
  2. Ei ole kokemusta netissä myymisestä..Ainoastaan Rovaniemen roskalavasta,jolla eräs nuori neiti pyysi saada hengareita.. Lupasi siippani antaa laatikollisen,kunhan vain hakee. Lupasi hakea seuraavana päivänä ja sitä ei koskaan tullut. Ei tullut ilmoitusta ettei tarvi tai viestiä siippani puhelimeen.. Outoa kun halutaan jotain mutta kun saa ei kelpaa?
    Aikaisemmin oli mieheni antanut työkaverille hengareita,joka vedet silmissä kiitti niistä..Eihän mistään hintavasta ole kyse, mutta hän joka oikeasti tarvitsee on myös kiitollinen..
    Mukavaa viikkoa ja tulevaa viikonloppua 😘

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo se on kummaa, että jotain halutaan muttei sitä sit koskaan haetakaan. Tietääköhän ihmiset edes mitä he haluavat.
      Itse annoin kesällä ison kasan kaikkea sisustuskampetta tuttavalleni kun hänen molemmat lapset muuttivat samaan aikaan omaan kotiin niin siinä saa ostaa yhtä sun toista. Itse kun omistan vaikka ja mitä sisustusjuttua niin miksipä sitä ei antaisi niitä pois nurkista venymästä.
      Ihanaa loppuviikkoa Nunnu, kiitos kun olet olemassa <3

      Poista
    2. Oi,kun ihanasti olet tehnyt :) Varmasti olivat mielissään. Kiitos,itsellesi että olet olemassa.<3

      Poista
  3. Joskus myin Huuto.netin kautta, mutta kun posti lopetti toimipisteensä työpaikkani vieressä, postitus kävi aivan liian työlääksi. Muuten ei ollut ikinä mitään ongelmaa ei myydessä eikä ostaessa. Ehkä nyt pakettiautomaattiaikana voisi kokeilla uudestaan. Torissa olen myynyt paljon vähän isompaa tavaraa noudolla onnistuneesti.

    FB-kirppiksiin paloi käämi heti kättelyssä. Aivan liian monet noudot olen sopinut, eikä ostaja sitten saapunutkaan. Sitten se "vain nouto" tuntui monelle olevan pelkästään ehdotus ja närkästys oli aikamoinen, kun sanoin, että nouto tosiaan tarkoittaa noutoa eikä sitä, että minä postitan. Ihan paras viihdepläjäys oli se, että minua jo uhkailtiin rikosilmoituksella. Minulla useampikin talvihaalari oli myynnissä ja moni niitä oli ostavinaan ja poikkeuksellisesti lupasin postittaa ja tehdä treffejä. Vain yksi ostajista ei tehnyt ohareita. Hän toki maksoi viikon myöhemmin kuin piti, enkä vaivautunut edes kysymään maksun perään. Sitten kun haalari ei postiin heti kilahtanut, niin FB kautta tuli liuta viestejä. Satuin olemaan reissussa ja huomasin ne vasta jälkijunassa. Siinä vaiheessa vastapuoli oli jo tekemässä rikosilmoitusta, kun 3-4 arkipäivän kuluessa maksusta ei ollut haalari perillä. Hänet oli ryöstetty :D Aika utopiaa tuntui olevan se, että myyjä ei päivittäin katsokaan tiliään mahdollisten maksusuoritusten varalta ja sellaisen saadessaa saman tien laukkaa viemään pakettia ja että joku saattaa olla vuorokauden poissa Facesta.

    Näiden kokemusten jälkeen minulla onkin kuution verran ylimääräistä lasten rompetta. Edelleen harkitsen, että jaksanko myynnin vai laitanko hyväntekeväisyyteen. Yleinen vitsini on se, että arvotan nykyisin sukulaisia kassien lukumäärän mukaan. Kun lapsiperheitä tulee kylään niin levittelen toiveikkaana kaikenlaista olohuoneen lattialle sillä meiningillä, että jos vaan kelpaa, niin siitä voi valita mieleisensä mukaansa. Hyvä sukulainen kasaa ainakin kassillisen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis järkyttävää että menee jo uhkailun puolellekin tuo touhu. Olen tässä viime aikoina joutunut ihan tosissani pohtimaan, että kuinka psyykkisesti sairaita maailma onkaan pullollaan.
      Meillä on varastossa niin paljon kampetta, että olen vain jaellut jokaisella halukkaalle mutta jostain syystä ihmisille ei tunnu kelpaavan hyvä kuntoinen tavara edes ilmaiseksi.

      Poista
  4. Uskomatonta miten aikuiset ihmiset voi käyttäytyä nettikirppiksellä,ite oon vaan ostanut, en koskaan myynyt. Kaikenlaisia juttuja oon kyllä kuullut kavereilta esim fb:n "roskalava" ryhmästä missä tavaraa annetaan ilmaiseksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi noita onnistuneita kauppoja on ollut enemmän kuin epäonnistuneita mutta kyllä ne helmet sieltä ikävästi mieleen jää kun odottelet ostajaa parikin viikkoa eikä siitä koskaan enää kuulu varauksen jälkeen yhtikäs mitään.

      Poista
  5. Itse olen kivasti saanut fb kirppari sivun kautta myytyä. Olen ennen laittanut kirpparipöydänki, mutta 30 euroa ja ylikki viikko vuokrapöydästä, niin saa monta 2 euron puseroa myydä ja joka päivä pitää sitten olla järjestämässä, niin olen jättänyt pois. Aika huippua tuo, että sai tuotteen ilmaiseksi ja vielä pyysi tuomaan...hohhojakkaa. Mie kerran myin yhden maton muutamalla eurolla ja sovittiin, että tuon läheisellä kioskille maton kun autokuskuskilla ei ollut navigaattoria. Ekana oli kauhea vesisade ja mulla hajos vielä sateenvarjo ja hyvä etten niillä piikeillä sohannut itteä silmään. Kylä mie silloin ajattelin, että voi hemmetti yhden muutaman euron maton takia kauhea vaiva. Jos olis vielä tinganu hintaa, niin se sateenvarjon piikki olis varmaan ollut ostajan jossain...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi kirpparipöytien hinnat on viime vuosien aikana nousseet aika pilviin. Siinä saa myydä ja tehdä työtä muutaman euron eteen aika lailla.
      Sie olet kyllä ollut sinnikkään reipas myyjä kun olet kaatosateessa tuotteita kuskaillut <3

      Poista
  6. Huomenta. Minulle nettikirpparit ovat vähän vieraita. Minulla on konkreettinen kokemus vain yhdestä kerrasta ja olin siinä ostaja.
    Löysin hopean väriset koristetyynyt ja ne olivat kuvassa tosi kauniit.
    Soitin myyjälle ja kysyin,tehdäänkö kaupat, voin tulla hakemaan. Kun treffit sovittiin ja myyjä saapui tyynyt kainalossa, ne ei olleetkaan samassa kunnossa kuin nettikuvassa.
    Tyynyjen kulmat oli kuluneet ja nappeja oli vaihdettu...
    Myyjä oli pienessä päivähumalassa ja tilanne oli aivan kamala. Seisoimme pienen kaupan parkkipaikalla ja myyjä kailotti suureen ääneen, kuinka lapset on vähän pureskelleet tyynyjä jne.
    Myyjä suostui tinkimääni hintaan heti, joten otin tyynyt kainaloon ja lähdin nopeasti kotiin.
    Ajattelin, ettei nettikirpparit ole ehkä minun juttuni.
    Tyynyjä olen pitänyt "parempi puoli" päälle päin koristeena, mutta tällä hetkellä ovat kaapissa. Että näin!
    Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua mikä kokemus, siis myyjä oli humalassa ja myytävä tuotekin ihan eri kunnossa mitä kuvissa, no huh huh ei tuossa kyllä innostus kasva ostella nettikirpparilta. Itse olen ehkä liiankin tunnollinen kertomaan kaikki pienimmätkin viat mutta eipä ainakaan kukaan pääse sanomaan etten olisi kertonut.

      Poista
  7. Olen sekä myynyt että ostanut ja lahjoittanutkin nettikirppareiden kautta ja noin yleisesti ottaen kaikki on sujunut mallikkaasti, joskus on kyllä ongelmia sovitella hakemisen aikatauluja, mutta ohareita ei ole kukaan tehnyt, onneksi!

    Kirpparipöydän hinnat tuppaa meillä päin ainakin olemaan melkoisen kalliita, siinä saa 1-2€ tavaroita kasata melkoisen määrän, ennen kuin pääsee edes omilleen, tosin yleensä olen kyllä omani saanut pois ja vähän vaivan palkkaakin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi kirppispöytien hinnat on nykyään melkoista rosvousta, siinä tosiaan saa myydä ja tehdä työtä aika paljon sen pienen summan eteen joka sit jää itselle viikosta käteen.

      Poista
  8. Tuttua. Paljon itsekin esim. Tori.fi:ssä myyn ja ostankin. En nykyään varaa paria päivää pidemmäksi aikaa. Vähän aikaa sitten olin myymässä jotain tavaraa ja peräti kaksi kiinnostunutta ilmoitti pääsevänsä vasta reilun viikon päästä. Kerroin, että kyselisivät tavaraa sitten kun ovat paikkeilla. Kummastakaan ei kuulunut enää ja tavara myi itsensä jo sinä aikana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse pidin jouluna kaksi viikkoa yhtä myymääni lelua ostajalle, ostajasta ei kuulunut mitään ja sitten kun laitoin sen uudelleen myyntiin niin hän kummasteli kun olin laittanut sen uudelleen myyntiin. Silloin mietin että mitä ihmettä...

      Poista
  9. Olen myynyt ja ostanut..toistaiseksi ilman suurempia vääntöjä. HIeman kyllä aina mietityttää, tuleekohan kaupoista mitään. Uskon vasta kun kaupat on syntynyt ;)

    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen samanlainen pessimisti, että uskon vasta kun näen.

      Poista
  10. Olen ostanut sekä myynyt paikallisen fb-kirpparin kautta. Olen kyllä vähentänyt myyntiä roimasti, kun tuntuu, ettei se vaiva kannata. Ainoastaan lasten urheiluromppeet ja suht hyväkuntoiset ulkovaatteet laitan myyntiin, muut vien suoraan UFFin laatikkoon... Kyllästyin just siihen, että muutaman euron tuotteesta pitäisi antaa lisätietoa lisätiedon perään (mittoja, käyttöhistoriaa, milloin mitäkin) ja varailla tuotetta päivä- tai viikkotolkulla. Totesin, ettei ole maksun eikä vaivan arvoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just tuo itselläkin mietityttää että kannatteeko enää se vaiva ja itsellä ainakin tympäsee se netin kyttääminen että onko joku laittanut kyselyä jne...
      Muutamat kaupat on syntyneet ihanan vaivattomasti.

      Poista
  11. Hyvä postaus!! Mä myyn ja ostankin aika paljon netissä tavaraa. Onnekseni kaikki on melkein aia sujunut jouhevasti eikä pahempia peruutuksia ole tullut. Ehkä olen ollut onnekas. Pari kertaa tosin on käynyt niin, että muakin on pyydetty viemään tuote. Hah!! Aikamoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen muutaman kerran ehdottanut että voin tuoda samalla kun olen autolla liikkeellä mutta sekään ei taas ole ostajalle kelvannut. Onneksi enemmän on niitä onnistuneita kauppoja.

      Poista
  12. Itse on nettikirppisten suurkuluttaja! Pettymyksiä tulee joskus vaatteiden osalta, ei ole ihan sitä mitä pitäis. Mutta suurimmaksi osaksi olen ollut ostoksiini tyytyväinen. Ja varsinkin ku tehään silmitysten kaupat, niin ei oo mitää huonoa vielä sattunut. Mutta kuulut sitä että paljon on sellaisia, jotka ei koskaan edes ilmaannu paikalla yms...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen kyllä tosi tarkka että kuvailen myytäväni tuotteen kunnolla niin ostaja ei aja turhaa mutkaa meille kun tuote ei olekaan sellainen kuin ostaja olettaa.

      Poista
  13. Itse olen lähinnä myynyt tavraa. Pääsääntöisesti kaupat ovat sujuneet hyvin, toki niitä tyhjän kyselijöitä ja varaajia mahtuu aina joukkoon. Kerran myin jotain pikku tavaraa, olisko ollut 5e arvoinen. Ostajaa ei kuulunut ja ei vastannut viesteihin. Jätin sitten tavaran oven taakse rasian kanssa johon voi jättää rahan, kun jouduimme lähtemään sovittuun menoon. Ostaja oli nukkunut onnensa ohi eli päikkärit oli venynyt. Oli käynyt hakemassa tavaran ja jättänyt rahan rasiaan. Kovasti pyyteli anteeksi kun ei tullut sovittuna aikana paikalle. Eli tässäkin tapauksessa kaikki meni lopulta hyvin vaikka vähän epäilyttikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onneksi selvisi syy miksi ostajaa ei kuulunut. Me kerran odoteltiin koko päivä M.n vanhan pyörän ostajaa joka aikoi tulla hakemaan pyörän. Illalla kyselin että mihin aikaan ovat tulossa että olen pessytkin pyörän. Ilmoitti että kävi ostamassa pyörän kaupasta. Ois ollu kiva ku ois ilmoittanu ettei tuukaan.

      Poista
  14. Mulla on pääosin hyvät kokemukset nettikirppiksistä. Fb-kirppareilla on aina niitä "rutisijoita" ja haamuvaraajia, mutta onneksi ne ovat kuitenkin aika pieni riesa. Torissa myyn yleensä isommat huonekalut.
    Välillä tosin harmittaa, kun kenellekään ei kelpaa halvalla hyvä tavara. Mutta onneksi aina voi antaa hyväntekeväisyyteen 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsellä kans kummastuttaa toi ettei hyväkuntoinen tavara tunnu kelpaavan kenellekään vaikka ilmaiseksi saisi. Aika paljon vien vaatetta pelastusarmejan konttiin.
      Kiitos ihana Tuija viimekertaisesta 💖

      Poista
  15. Mulle on käynyt juurikin niin, että olin antamassa pois ilmaiseksi han hyväkuntoista hyllyä, joka olisi pitänyt vielä viedä saajan kotiovelle. No, arvaappaa veinkö ; )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskomatonta että ihmiset on röyhkeitä. Hyvä kun et vienyt.

      Poista
  16. Tosi hyvä postaus hyvästä aiheesta :) Nettikirppistelyssä tosiaan on puolensa, ja vaikka useimmiten kaupat onkin sujuneet ongelmitta, näkee niitä huijareitakin kurjan paljon. Itselle on sattunut omalle kohdalle vain kerran, etten ikinä saanutkaan maksamaani tuotetta. Mieluiten vien kuitenkin tavaraa myyntiin oikealle kirpputorille, vaikka sieltäkin on joskus tavaraa varastettu/ vaihdeltu hintalappuja. Inhottavaa, kun on niin paljon epärehellisiä ihmisiä, kun itse kuitenkin myy tavarat ja vaatteet jo valmiiksi ihan pilkkahinnalla!

    kk-kohtikauneutta.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta noi kirpparit on silti aina se kivempi vaihtoehto,samalla voi kierrellä itsekin katselemassa kun on siellä myyntipöytää siivoamassa.

      Poista
  17. Aika vähän olen ostanut, mutta myynyt olen tuotteita. Mulla kaupat ovat menneet ihan ok. Ihanaa viikonloppua muru <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi niitä helppoja kauppoja on enemmän kuin niitä hankalia tapauksia.
      Ihanaa viikonloppua sinullekin ihanuus <3

      Poista
  18. Mulla ei ole kertynyt vielä ikäviä kokemuksia, mutta hyvin vähän on tullut myytyä tavaraa netin kautta.
    Aika hurjia kokemuksia olen kyllä lukenut, mitä kaikkea on voinut tapahtua, huh.
    Mukavaa viikonloppua Nanni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen myynyt netissä aika paljonkin ja monen moista ostajaa on tielle sattunut mutta onneksi enemmän hyviä kokemuksia kuin niitä kummajaisia.
      Ihanaa viikonloppua sinulle <3

      Poista
  19. Argh, samoja kokemuksia täälläkin. Mutta ei sinun kanssasi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä kaupat sujuivat kuin tanssi, kiitos siitä sinulle ihana <3

      Poista
  20. Huuto netin puolella on kaikki aina toiminut ihan yes. :) Laukkuja ja Disney mukeja on tullut huudettua. Ihanaa päivää Nanni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi suurin osa kaupoista on onnistuneita.
      Ihanaa päivää sinullekin muru <3

      Poista
  21. On hyviä ja huonoja! Paras löytöni pienen vääntämisen jälkeen oli meidän olohuoneen "Barcelona-tuoli" pitkä tarina sekin... Mutta tuntuu, että nuo Facebookin ringit ovat pahimpia... Aina innokkaana laitan myyntiin, kuvailen jne. Kunnes taas muistan, että miksi viimeksi päätin, että oli viimeinen kerta... :) Toki hyviäkin kauppoja olen tehnyt!
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo se juuri onkin että aina saa jonkun kanssa vääntää kättä tai jos ei muuta niin ostajaa ei vain koskaan kuulu vaikka aluksi ollaankin niin innoissaan tulossa "ostoksille".

      Poista
  22. Minä lopetin koko touhun juuri nuiden ohareitten yms. takia. Ihmettelen myös ettei ymmärretä "vain nouto"-tekstiä. Silti viestiboksi täytty kyselyistä voisinko tuoda sinne ja sinne muutaman euron tuotetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota en tosiaan ymmärrä yhtään, että viitsitään olla tuontia vailla. Muutaman kerran olen sanonut että voin tuoda kun olen itse kuskaamassa lapsia mutta kyllä minusta ostajan kuuluu noutaa tuote.

      Poista
  23. En ole tutustunut nettikirppiksiin ym...mua aina jotenkin epäilyttää tuommoiset =).

    VastaaPoista
  24. Minä myyn nettikirppiksillä vain niitä vähän arvokkaampia tuotteita ja muut sitten ihan perinteisillä kirppiksillä. Ja juurikin siitä syystä, etten jaksa nähdä muutaman euron tuotteen takia tuota AV, YV, noudan huomenna, en noudakaan, kilpikonnan mielestä tää ei ollutkaan sopiva mulle -rumbaa :/ Viime aikoina on onneksi ollut ainoastaan onnistuneita nettikirppiskauppoja :)

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-