MERKIN VAIHTO - POIS MUKAVUUSALUEELTA

tiistai 23. toukokuuta 2017

Mieheni on pitkään puhunut, että minulle pitäisi katsella uutta puhelinta. Tähän ehdotukseen olen aina vastannut, etten tarvitse uutta kun vanha toimii vielä. No joo, toimii ja toimii, silloin kun sitä sattuu huvittamaan. Harvemmin toimivuus oli moitteetonta silloin kun puhelinta todellakin olisi tarvinnut. Puhelinhan on nykypäivänä suuremmalta osalta muussa käytössä kuin soittoa varten ja silloin kun halusin/tarvin soittaa jonnekin ei vanha uskollinen Samsung halunnut tehdä kanssani minkäänlaista yhteistyötä. Monesti mies yllätti minut huokailemasta ja manaamasta puhelimeni alimpaan manalaan mutta siitäkin huolimatta olin uutta puhelinta vastaan. Ihan vain siitä syystä, etten mielestäni moista tarvinnut. 

No jossain vaiheessa "aivopesu" oli tehnyt tehtävänsä ja aloin itsekin kääntymään uuden luurin puoleen. Hiippailin perjantaina DNA-liikkeeseen kuin lapsi salaa karkkihyllylle. En jotenkin voinut myöntää, että tänne minä nyt eksyin kaikista vastaväitteistä huolimatta. 

Tähän mennessä olin kuitenkin saanut useamman puhelun samaisesta liikkeestä ja minua oli koitettu puhua ympäri ostamaan uusin malli Samsungilta. Jostain syystä tuttu ja turvallinen merkki ei enää houkutellut yhtään vaikka kyseisessä merkissä ei ollutkaan mitään huonoa sanottavaa. Uusi Samsung tuntui myyjien mielestä mullistavan elämäni totaalisesti. Salli mun epäillä.

Perjantaina liikkeeseen mennessäni olin miettinyt jo, että valintani tulisi olemaan mahdollisesti Iphone. Miksi? Jaa a osaapa nyt naisen oikkuja lukea.
Katselin kyseistä mallia ehkä nanosekuntin kun myyjä jo saapuikin paikalle kysellen avuntarvetta? Seuraava kysymys oli, että mitä puhelimeltani halusin. No kamerahan se on minun kohdalla ykkösjuttu. Kerroin kuvaavani paljon ja ison sekä painavan järkkärin kantaminen joka paikkaan on työlästä. 
Olin valmistautunut jälleen kuulemaan hillitöntä Samsung ylistystä ja sotakirveeni oli lähestulkoon taisteluasennossa. Hämmennykseni oli jokseenkin suuri kun sain myyjältä kehuja uudesta Huawei P10 tai siitä uudemmasta Plus versiosta.  
Myyjä kertoi mallissa olevan paljon sellaisia kameraominaisuuksia mitä järkkäreissä on. Pää täynnä sekavia ajatuksia esitin ajatukseni Iphonesta. Myyjä itse oli kyseisen uusimman Iphone mallin omistaja ja sanoi, että käyttöominaisuuksiltaan Iphone on ehdottomasti ykkönen jos haluaa helpon ja idioottivarman puhelimen mutta jos todellakin vaadin kameralta paljon niin Iphoneen hän ei tällöin vaihtaisi vaan markkinoiden paras on tässä tapauksessa Huawei. Testailin molempia malleja/merkkejä  ja lähinnä molemmista merkeistä juurikin tuota kameraa. 
Aivan päästäni sekaisin totesin, että nyt tämä nainen jättää asian hautumaan pariksi päiväksi ja teen päätökseni viikonlopun aikana. 

Sunnuntaina palasin liikkeeseen ja kappas kappas, uusi myyjä olikin skippaamassa Huaweita ja sain taas melkoisen Samsung ylistyksen. Kysymykseen "mitä todella hyvää tuossa mallissa on?" en saanut missään vaiheessa kunnon vastausta ja näinpä ollen jäin miettimään, että nyt täytyy DNA.n myyjillä olla Samsungin kanssa jonkinlainen kamppanja menossa kun niin moni tyrkyttää sitä ihan henkensä pitimikseen saamatta sanottua mikä siinä sitten loppujen lopuksi on niin täydellistä. Kyse siis varmasti on ihan älyttömän hyvästä mallista mutta miksi en myyjän mielestä olisi saanut valita Huaweita? Aikamme väänsimme asiasta kättä ja lopulta hän myönsi, että no jos kerta kamera todellakin on se puhelimeni ykkösjuttu niin kyllä se vain näin on, että silloin valinta on se Huawei P10 tai Huawei P10 Plus. 
Kapula pakettiin ja hieman jännittyneenä kotiin. Uuden merkin käyttöönotto oli sangen helppoa sillä ominaisuudet olivat paljolti Samsungin kaltaiset. Paljonhan tuossa on sellaista mitä ei päivässä kahdessa vielä älyä edes hyödyntää mutta kameran kimpussa olen ollut aika tiiviisti. Kamerassa tuntuu olevan paljon ominaisuuksia sekä säätömahdollisuuksia. 

Huawei P10 Plus merkistä sanotaankin näin:

Kameravalmistaja Leica laittoi hynttyyt yhteen Huawein kanssa. Tuloksena  on ammattilaistason etu- ja takakamerat. Huawei P10 plus osaa siis aivan oikeasti ottaa laatukuvia, myös etukameralla. 

12 megapikselin värikamera ja 20 megapikselin mustavalkokamera sekä optinen kuvanvakaaja tekevät loistavaa jälkeä. 
F/1.8.
Muisti 128 Gt sisäinen tallennustila.
5,5 tuuman LTPS-näyttö, tarkkuus 1440x2560
Sormenjälkitunnistin, roiskeenkestävä 
jne jne...

Jos haluat lukea enemmän mallin ominaisuuksista niin voit käydä lukemassa ne TÄÄLTÄ.

No miltä puhelin on tuntunut näin muutaman päivän käyttökokemuksen jälkeen? En voi sanoa, että harmittaisi, ainakaan vielä. Suuremmin en osaa puhelinta muuten hehkuttaa kuin, että helppo sitä on ollut käyttää, ainakin vanhana Samsunglaisena. 
Mutta mitä tulee kameraan? Onko se lähellekään sitä mitä minulle luvattiin? Todellakin on ja vieläkin enemmän ja tuskin olen vielä saanut kameran säädöistä puoliakaan irti ja nytkin olen jo aivan myyty.
Nappailin tarkoituksella kuvia eri kohteista, niin sisällä kuin ulkonakin. Tulin jossain vaiheessa pikaisen testailun jälkeen siihen tulokseen, että tässä voi käydä niin, että järkkäri saattaa jatkossa jäädä kameralaukkuun lepäämään ja minä työskentelen kännykkäkameran kanssa. 

Kameran ehdottomia plussapuolia on erittäin terävä kuvanlaatu sekä mielettömän kirkkaat värit. Pojan napatessa minusta testikuvan pihalla, en ollut uskoa puseroni todellakin olevan niin sininen kuin miltä se kuvassa näytti. 

No tuskin tässä enempää tarvii uutta hankintaani hehkuttaa, antaa kuvien puhua puolestaan. 










Tällainen hankinta siis täällä. Voisitko sinä ajatella vaihtavasi merkkiä vai pysytkö uskollisena vanhalle merkille?

29 kommenttia:

  1. Täällä kyseinen puhelin käytössä ja olen myös todella tyytyväinen valintaani. Olin vannoutunut Nokian käyttäjä, mutta myyjä myi Huawein. Hyvä myyjä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä myyjä tosiaan. Itsekään en ollut hetkeäkään miettinyt Huaweita mutta olen kyllä todella tyytyväinen valintaani. Kiitos siitä siis myyjälle :)

      Poista
  2. Iphone on tosi hankala käyttää ja epälooginen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi en siis valinnut sitä, sen kanssa olisin saanut tuskailla otsa hiessä :D
      Mukavaa viikonloppua.

      Poista
  3. Kivoja kuvia! Huawei on ihan paras 👍😊 Ihanaa viikkoa ❤ Kiirusta on, ei meinaa ehtiä bloggaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi mukava treffata sinua pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulumisia <3
      Huawei on kyllä osoittautunut muutaman päivän perusteella todella mieluisaksi.

      Poista
  4. Minulla taas ensimmänen Samsung menossa monien Nokia-mallien jälkeen. Ja opettelemistahan oli tosi paljon.
    Ihan hyvää haastetta itselle, ettei tässä nyt ihan niin kalkkiksia olla,ettei uuteen järjestelmään opittaisi!😉
    Mukavia kuvaussessioita sinulle Nanni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinä olet kyllä oikeassa, että kyllähän mekin vielä opitaan uusia temppuja :D
      Ihanaa viikonloppua sinulle <3

      Poista
  5. Huaweit ostin lapsille ja ovat tykänneet!
    Samsung:ja on ollut minulla ollut aika monta, mutta mikään merkkiuskollinen en ole. Iphonea en hanki ikinä, juuri tuon idioottimaisen ominaisuuden takia (I=Idiot, ja en luota jenkkeihin ;)). Perheessä niitä on jo kaksi ja manaamista kuuluu harva se päivä....
    Viimesin puhelimeni on samsung kahden vuoden takaa ja valittu juuri kameran vuoksi. Silloin huawei ei ollut oikein lyönyt itseään läpi, eikä puhelimen kamera ollut silloin kilpailukykyinen. Nykyinen kapula riittää minulle, koska jaksan raahata järkkäriäni mukana ja kännykän kamera on aika vähällä käytöllä :)
    Tosin tuo Huawei on varmasti valintalistalla, kun seuraavaa kapulaa tarviin. Ihan mielettömän terävät kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua miten osa vannoo tietyn merkin nimeen ja osa sanoo ehdoton EI. Monen olen kuullut tuskailevan tuon iPhonen kanssa, varsinkin talvipakkasella sen akku ei kestä ollenkaan.
      Suosittelen kyllä lämpimästi ainakin kameran vuoksi tuota Huaweita.

      Poista
  6. Mä olen uskollinen iPhonelle, vaikka sen kamera ei taidakaan vetää vertoja esim. Honorille tai tuolle Huaweille. Kun kotoa löytyy muitakin omppuperheen tuotteita, on yhteiskäyttö niin sujuvaa.

    Aurinkoista viikonloppua murunen, ollaan yhteydessä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi miekin sitä iPhonea haaveilin kun meillä tietokone ja tabletti on ompulta.
      Ihanaa viikonloppua sinullekin ihanuus <3

      Poista
  7. Nuo kuvat ovat todellakin hyviä! Mulla on Samsung, mutta voisin tuon sun suosituksen perusteella hyvinkin kuvitella hankkivani seuraavaksi Huawein. Myös Honor on yksi mahdollinen. Kulutan kyllä puhelimeni ihan loppuun ja vielä (toivottavasti) pariin vuoteen ei tarvitse puhelinkaupoille mennä.

    Mukavaa loppuviikkoa puhelinkameran parissa! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse tykkään kyllä kans kuluttaa puhelimen ihan loppuun saakka ennen uuden hankintaa ja tuo vanha pätkikin niin pahasti ettei sillä kauaa enää olisi pärjännyt.
      Ehdottomasti voin suositella tuota Huawein ostoa, ainakin näin vajaan viikon kokemuksella.
      Ihanaa viikonloppua sinullekin <3

      Poista
  8. Mää ostin myös ehkä vuosi sitten mun ekan huawein, onkohan tää seiska tai kasi, en nyt muista. :D Jos tää hajoaa joskus, niin huawei on myös seuraava ja juurikin toi 10 ellei tuu lisää niitä, oon tosta kuullu aika paljon hyvää, joten siksi. Ja onhan tää myös nätti puhelin ainakin mun mielestä. :)

    -M-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itsekin ollut kyllä tyytyväinen vaikkakin kokemusta on vasta pari päivää. Valitsin itselleni hennon kullan värisen Huawein ja onhan se kyllä kaunis :)

      Poista
  9. Hyviä & tarkkoja kuvia! Mä olin vannoutunut Nokian kannattaja kunnes tapasin mieheni ja hänen myötä vaihdoin Samsungiin. Oon ollut tosi tyytyväinen ja varmaan siinä pysyttelenkin, mutta parempi kamera kyllä kiehtoisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samsung oli kyllä mieluisa puhelin, eli jos tykkäät siitä merkistä niin Huaweihin on helppo vaihtaa, suosittelen.

      Poista
  10. Samsung käytössä täällä. En ole mikään merkkiuskollinen...pääasia , että puhelin on helppo käyttää ja kamera on hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on totta, että sen pitää olla helppokäyttöinen.

      Poista
  11. Hyviä kuvia!
    Kiinnostava känny, jos tulee tarvetta vaihtaa.
    Itselläni on ollut monta vuotta Samsung ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen.
    Sitä ennen oli aina Nokia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä, toki minulla ei vielä ole paria päivää enempää kokemusta tuosta Huaweista.
      Juu Nokialainen se ennen olla piti.

      Poista
  12. Vaikka täällä on se edellinen malli, niin rakastan omaa Huaweita, kamera on ilmiömäisen hyvä. Ihania kuvia Nanni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kamera on kyllä yllättänyt minut ihan totaalisesti.
      Ihanaa viikkistä muru <3

      Poista
  13. Onnea uuden puhelimen omistajalle! Itse hankin viime vuoden loppupuolella uuden puhelimen ja menin taas Samsungin ansaan. Niitä olen tykännyt käyttää jo vuosia mutta nyt on alkanut harmittamaan - olisi pitänyt uskaltaa vaihtaa tuohon Huaweihin. Ja juurikin kameraominaisuuksien vuoksi!

    VastaaPoista
  14. Samsung on varmasti edelleenkin vielä hyvä merkki mutta tosiaan Huawei on tuon kameran kanssa tehnyt paljon työtä ja kuvista sen kyllä huomaa.

    VastaaPoista
  15. Minä en ole merkkiuskollinen, missään asiassa. Ostan sen, mikä parheiten palvelee omia tarpeita merkistä huolimatta. Mulla on ollut Huawei nyt vuoden verran ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen siihen, tosin se on vanhempaa mallia ja tuo kamera ei ihan noin huippuluokkaa ole, mutta en millään raaskinut maksaa enempää ja ajattelin, että mulla on kuitenkin kamera erikseen olemassa. Mutta tosi hyviä nuo kuvat ovat!

    VastaaPoista
  16. Ihanan kirkkaita värejä!

    Minä en ole merkkiuskollinen ja olen valinnut kaksi viimeisintä puhelintani juurikin kameraominaisuuksilla. Tai siis mieheni on valinnut. Hän on aivan innostunut, jos pääsee ostamaan mitä tahansa vehjettä, joten mielläni ulkoistan puhelimeni valinnan hänelle. Nykyinen känny on 1,5 vuotta vanha ja silloin markkinoiden paras kamera oli Samsungin S6:ssa. Helposti voisin vaihtaa seuraavaksi Huaweihin.

    VastaaPoista
  17. Kyllä voisin. Tämä Sonyn puhelin on ihan P. No vielä tätä käytän kun ei halpa ollu mutta joku muun merkkinen hommaan kun tästä aika jättää.

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -