RELAA VÄHÄN MUTSI

keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

Joskus sisustusvimmoissani unohdan, että täällä asuu muitakin kuin minä. Tai ainakin siltä joskus jopa itsestänikin tuntuu. 

Pitääkö kodin olla ihan tip top, näyttää siltä kuin siellä ei edes asuttaisi tai siltä niinkuin se odottaisi vastaanottamaan vähintäänkin presidentin tasoisen arvovieraan. 

Itse rakastan yltiöpäisesti siistiä kotia mutta en sentäs hysterian partaalla kävele siivousrätti kourassa pyyhkimässä joka ikistä pölyhiukkasta mitä kotoamme löytyy. Minusta siisti koti on siisti koti eikä se tarkoita sitä ettei kodissa saisi asua ja elää vapaasti mutta tarviiko elää kuin pellossa? Yleissiisteys kun pysyy hyvällä mallilla niin harvemmin tarvii mitään 12 tunnin megasiivoustalkoita. 

Huomasin vain taas, että siisteysvimmani heitti häränpyllyä. Piipahdin pihatöideni lomassa kurkkaamaan neidin leikkimökkiin ja olin lentää selälleni. Aina ennen niin siisti ja viihtyisä leikkimökki oli kuin Isis hyökkäyksen jäljiltä. Olin purskahtaa itkuun nähdessäni leikkimökin hävityksen kauhistuksen mutta samalla koitin muistutella itselleni, että tämähän on leikkimökki, täällä kuuluukin saada leikkiä. 


Siivoilin pahimpia heinäkäsoja ja paperisilppuja mökistä pois, koittaen samalla vetää vähän henkeä. 

Leikkimökistä on tänä kesänä tullut keppihevosten talli eli leikin muoto on tyysti muuttunut edellis kesistä. No hyvä asiahan tässä on se, että leikkimökki on edelleen erittäin säännöllisellä käytöllä. 


Relaa siis hyvä nainen, ei tämä elämä nyt niin vakavaa ole ja kodissa saa näkyä välillä muunkin perheen asumisen jäljet. 

Koitan muistaa myös saman säännön kun piipahdan lasten huoneissa, niissä ei ole pakko olla ihan viimeisen päälle upeaa kuin sisustuslehdissä, vai pitääkö? 




32 kommenttia:

  1. Jotain tuosta siivousvimmasta voisi tarttua minuunkin; pidän kyllä puhtaasta kodista mutta siistiä meillä harvoin on;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä onko minulla liiemmin siivousvimmaa mutta enemmän toivoisinkin, että muutkin osallistuisivat viemään tavaroitaan pakoilleen.

      Poista
  2. Meidän kotona asutaan ja eletään. Mie olen se joka sanoo kun tavaroita astioita ym.lojuu pitkin asuntoa. Perus siivouksesta pidän kiinni ja kyllä ne kaikki tavarat menee paikoilleen kun mie alan sanomaan..:)
    Vielä tämä päivä..Sitten hetki lomalla. Viikko töitä ehkä jaksatte se loma alko..:) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä eletään ja asutaan myös mutta varsinkin tuo neiti tahtoo olla melkoinen taiteilijasielu, joka unohtelee mitä milloinkin ja varsinkin joka paikka hänen jälkeensä on kuin pommi. Tämähän on ihan mahdoton yhdistelmä kun toinen rakastaa siisteyttä ja toiselle se taas ei ole niin väliä.
      Vielä viisi herätystä ja sit saa nauttia lomasta <3

      Poista
    2. Meidän neiti myös tykkää pommin näköisesti huoneesta,mutta kun siivotaan yhdessä niin halauksia saan kiitos,äiti :)
      Jospa tuolla jankkaukaella tapahtuu se että jää jotain mieleen siitä siivoamisesta..

      Poista
  3. Mä niin tiedän tunteen! Oli ihana olla alkuviikko yksin kotona ja kämppä pysyi siistinä. Eilen mini tuli kotiin ja BOOM koti oli taas kuin hävityksen kauhistus...tai no hänen huoneensa. ARGHH! Mä menetin hermoni ja 9 aikaan illalla aloin raivo-siivoomaan täällä.

    Mietin kans sit, että mikä siinä on, kun täytyy kaikki olla järjestyksessä ja omilla paikoillaan. Jotainhan mä saan siitä, että koti on tiptop? Mul on muutamia analyysejä tähän....HAHAHA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostat ihan minulta. Nautin kodin rauhasta kun silloin ainakin koti pysyy siistinä.
      Itse ainakin nautin kun koti on siisti, jos kotona on sotkuista niin en osaa vain makoilla sohvalla ja relata.

      Poista
  4. Meillä taidetaan elää vähän kuin pellossa :D Ei vaan ole aikaa eikä intoa siihen, että kuluttaisi vähäistä aikaansa paikkojen kurissa pitämiseen. Mieluummin valitsen kirjan tai kuntosalille lähtemisen. Jos aikaa olisi enemmän, niin ehkä kotikin voisi olla kivemman näköinen.

    Täytyy silti myöntää, että tunnen omantunnon ja kateuden pistoja. Kyllä minäkin haluaisin siistin ja kauniin kodin. Upeiden kuvien katseleminen some-virrassa saa aikaan sen, että tuntee itse olevansa nuhjuisuuden huipentuma kaikilta osin... Ehkä sitten joskus eläkkeellä...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä huoli, ei meilläkään kaikkea aikaa kuluteta kodin siivoamiseen. Toki haluaisin että jokainen ottaa osaa, että täällä pysyisi paikat kondiksessa mutta varsinkin nuo lapset eivät aina muista että hekin voisivat auttaa.

      Poista
  5. Oi kun osaisin olla tuollainen. Siisti ja elegantti. Huoh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meitä kaikenlaisia siivoajia tarvitaan, innokkaampia ja vähemmän innokkaita :)

      Poista
  6. Joskus olen miettinyt ryhtyä pitämään siivoushullun päiväkirjaa, mutta sitten totesin, että voisi olla liian ahdistavaa luettavaa jopa itse tälle siivoushullulle ;)
    Menen siis rätti kädessä ja imuri perässä ympäri taloa harva se päivä ihan vain omaa hulluuttani..kaipa se on peritynyt äidiltä, joka heitti joka viikonloppu perheen ja matot ulos, jotta sai siivota ja toeuttaa itseään ;)
    Hyvää Juhannusta Nanni <3..... Mä alan nyt siivoo ja relaan sitten ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuohan olisi Satu ihan älyttämän hyvä ajatus. Kirjoitettaisiinko yhdessä moisesta aiheesta kirja?? Siitä saattaisi tulla jymymenestys.
      Mulla tämä on myöskin periytynyt äidiltäni, mutta eipä se haittaa, siisti koti on aina ihanaa katseltavaa.
      Oiken ihanaa juhannusta sinullekin <3

      Poista
  7. Hihii, mulla on (ikävä kyllä) ihan päinvastainen ongelma, kun itse olen puolestani vähän liian boheemi :D ja kaikki siivous on ihan pakkopullaa, tekisin mieluummin ihan kaikkea muuta ;) Ainoa asia, joka tuottaa hermoromahduksen, ovat muruset/roskat lattioilla, siinä vaiheessa aina kaivan imurin esille, kun alkavat häiritä liiaksi. Olen miettinyt siivoojan palkkaamista - mutta kun sitäkin varten pitäisi ensin vähän siivota :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muruset paljaan jalan alla on todella ällöttävää.
      Tuota siivojaa itsekin olen joskus miettinyt mutta itselläni enemmänkin ahdistaa se, että mistä tempaisen rahan siihen luxukseen.

      Poista
  8. Minulla menee kausittain tuo siivousvimma, välillä mikään ei haittaa ja toisinaan ei voi sietää pienintäkään sotkua. Kesällä olen huomattavasti rennompi siivouksen suhteen, sillä Suomen kesä on muutenkin niin lyhyt, joten en halua missata sitä siivouksen takia;)
    Ihanaa Juhannusta♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama homma täällä, kesällä en niinkään jaksa nipottaa mutta silloin tulee muutenkin vähemmän sotkua kun kaikki on ulkona lähes koko ajan.
      Ihanaa juhannusta sinnekin <3

      Poista
  9. Mie en siedä sekavaa kotia, tuntuu, etten osaa ajatellakaan silloin, mutten ole mikään siivoushullu silti! Kerran viikossa teen viikkosiivouksen, imuroin, pyyhin pölyt ja luutuan mattojen välit. Nyt kun asutaan kaksin + hauveli, niin eihän meillä juuri sotke muut, kuin tuo koira. Korjailen yleensä sotkut heti, etteivät pääse kertymään.
    Kadehdin ihmisiä, jotka pystyvät elämään pikku kaaoksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin kodissa pitää olla siistiä.
      Mie vien aina matot ulos kun imuroin, noita puuvilla mattoja on niin hankala imuroida kun ne vaan sylttääntyy koko ajan imurin edessä.

      Poista
  10. Olen tosi huono kestämään sotkuja. Joka päivä teen jotain, että tavarat pysyisivät paikoillaan, mutta varsinkin kesällä, kun on pihahommia, ei paukut millään riitä sekä sisälle, että ulos. Kun toinen on kunnossa (hetken), toinen on räjähdyspisteessä! Olen myös yrittänyt tietoisesti oppia sietämään epäjärjestystä esim. askartelun aikana. Lopuksi kuitenkin täytyy siivota, ei auta!;D

    Leppoisan rentoa juhannusta Nanni!<3 Käy poimimassa kimppu luonnonkukkia ja avaa viinipullo...:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen samanlainen, tuon tuostakin jotain siistin niin tällöin ei tule isoja sotkuja.
      Juu kesä kuuluu olla pihalla ja siellä olen sit samanlainen kuin sisällä, koitan saada pihaa näyttämään siedettävältä, keräilen leluja jne.... loputomia mulle kait pitäisi tehdä.
      Otin vinkistäsi vaarin, keräsin kesäkukkia ja join pullollisen kuoharia.
      Ihanaa juhannusta sinnekin.

      Poista
  11. Jotenkin sitä on iän myötä vähän enemmän oppinut relaamaan ja katsomaan sotkua sormien läpi. Tai ehkä enemmän kyse taitaa olla keskeneräisyyden sietämisestä meidän kohdalla. Ei meillä todellakaan aina ole siistiä, sillä aika usein nykyään protestoin yksin siivoamistani sillä, että jätän siivoamatta. Ehkäpä se perhekin joskus huomaa, että siisti koti on kivempi.

    Veikkaan, että teillä on kyllä todella siistiä aina <3 Ja heppatallissa saa olla sotkua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olen relannu iän karttuessa, nuorempana olin vielä pahempi. Mutta kodin yleisilme on kiva pitää siistinä niin ei haittaa vaikka tulisi yllärivieraita.
      Mie teen saman ku sie, olen kun en olisikaan, eli jätän siivoamatta, kyllä mies varsinkkin jossain vaiheessa huomaa että pitäiskö täällä joskus vähän siivotakin :)

      Poista
  12. Voitaisko pistää tuo sinun siisteysinnostus puoliksi? Olen aikamoinen sottapytty ja kaikki muut perheenjäsenet ovat minua pahempia. Meillä on aina kaikki hujan ja vinksin vonksin. Voi kun meillä olisi edes joskus kaikki järjestyksessä...

    VastaaPoista
  13. Sain aina hepulat kun katsoin teinin huonetta, vaatteet lattialla, roskat pitkin pöytiä jne. Nykyään laitan vain oven kiinni. Poissa silmistä poissa mielestä. Ehkä tuo teinikin joskus innostuu siivoamaan. Meillä minä olen se joka haluaa siivota, enkä todellakaan ole mikään siivousintoilija ja sitten vielä Laku pitää huolen, että karvoja löytyy samantien kun imuri on laitettu pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Töistä tullessa tulee se pahin hermari kun koko koti on melkoinen kaaos, pedit on pedattu vähän sinne päin, peitto on päiväpeiton alla möykyillä ja koristetyynyt vielä lattioilla. Huh heijaa, on se vain niin raskasta nostella ne söngylle.

      Poista
  14. Minä en siedä sekasotkua ja kodin yleisilmeen pitää olla siisti. Pikkusen on pitänyt löysätä miehen uhatessa yksi kesäpäivä viedä minut "lataamoon" kun imuroin eteisen viidesti (koiran tassuissa tuli sisään hirveästi jotain ruskeita siemeniä...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LÄhdetään yhdessä sinne Lataamoon, voidaan yhdessä imuroida siellä :)
      Juuri katselin neidin huonetta ja olin pyörtyä, oli pakko tulla sieltä kiireellä pois ennen kuin saan hermarin.
      IHanaa juhannusta teille kaikille.

      Poista
  15. Mä olin ennen samanlainen..kun lapset oli pienii siivosin siivosin...nyt kun lapset on lentäneet pesästä oon oppinut hölläämään...😊ainakin vähän...Ihanaa juhannusta🌻☀️

    VastaaPoista
  16. Meillä tää koti ei vaan pysy siistinä ja en enää jaksakkaan töiden jälkeen alkaa siivoamaan. Huoh, ensimmäinen vapaapäivä meneekin aina siivotessa. Oon höllännyt tosissaan kodin järjestelyssä kun perhe on kasvanut.

    VastaaPoista

Ihanaa kun jaksat muistaa minua kommentilla, ne piristää päivääni.
Epäasialliset kommentit jätän julkaisematta.
-Nanni-

- THEME BY ECLAIR DESIGNS -